
Toyota crede ca masinile electrice nu reprezinta o solutie viabila pentru a deveni „masinile viitorului” si pune la indoiala chiar tehnologia diesel, din motive de costuri, reiese dintr-un articol publicat de carsuk.net.
„Nu vedem niciun fel de revolutie in ceea ce priveste tehnologia bateriilor, pe termen scurt”, a declarat directorul de cercetare si dezvoltare al Toyota din Europa, Masato Katsumata.
In plus, un consilier tehnic al Toyota Germania, Dirk Breuer, a spus ca densitatea mica pe care o ofera tehnologia bateriilor in prezent face ca ideea de vehicul electric sa fie „un nonsens”, in afara de cazurile masinilor mici de oras si a celor comerciale.
Breuer spune ca pentru a inmagazina energia pe care o produc 45 de litri de benzina este nevoie de un spatiu pentru baterii echivalent unei cantitati de 1.500 de litri.
O alta problema este cea a infrastructurii, in conditiile in care pana la 80% dintre soferii din orase nu stiu unde vor parca masina urmatoarea zi. Mai mult, Toyota spune ca 50% din energia electrica se pierde „pe drum”, prin cablul care face legatura dintre statia de incarcare si bateria masinii.
Oficialii Toyota cred ca normele Euro 6, planificate sa intre in vigoare in 2014, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2015, „vor pune capac” tehnologiei diesel pentru ca producerea unor astfel de motoare va fi mult prea scumpa.
Concret, pentru ca un motor diesel sa fie conform viitoarelor norme Euro 6 va trebui ca gazele emise sa fie trecute prin 11 procese chimice (in catalizator), iar Toyota crede ca acest lucru va fi foarte costisitor, avand in vedere faptul ca pana si motoarele diesel Euro 4 sunt mai scumpe decat cele Euro 4 pe benzina.
Cu toate acestea, unii producatori auto, cum ar fi Audi, au deja motoare Euro 6 pe undele modele, cum ar fi Q7 3.0 TDI clean diesel quattro.
De asemenea, alti constructori auto, precum Renault, Nissan si smart, au anuntat deja lansarea mai multor masini electrice in urmatorii ani, iar altii, ca Tesla Motors, deja produc automobile sport cu autonomie ridicata (peste 200 de kilometri).
In opinia Toyota, sistemele de propulsie hibride, motor pe benzina + propulsor electric, sunt solutia potrivita pentru masinile viitorului.
