Acasa Chevrolet General Motors renunta la marca Chevrolet in Europa si se va concentra pe Opel

General Motors renunta la marca Chevrolet in Europa si se va concentra pe Opel

de Vlad Barza

Chevrolet Trax (sursa - Chevrolet)

General Motors va renunta la marca Chevrolet pe plan european de la final de 2015 din cauza situatiei economice dificile si a vanzarilor sub asteptari, au spus reprezentantii companiei. GM a readus Chevrolet in 2005 in Europa si spera sa ajunga la vanzari de jumatate de milion de unitati/an, insa rar au trecut de 200.000.

General Motors are pierderi mari in Europa si se va concentra pe Opel. „Credem ca va fi un castig pentru toate marcile noastre in Europa si in lume fiindca General Motors va castiga de pe urma unei marci Opel mai puternice”, a spus Steve Girsky, vicepresedinte al GM.

El a explicat ca Chevrolet, marca extrem de respectata in SUA, nu va mai avea prezenta nici in Europa de Est si nici in Vest de la final de 2015. In Rusia vanzarile vor continua sub brandul Chevrolet, iar in Europa se vor mai vinde sub acest brand modele de nisa precum Corvette.

GM a readus Chevrolet in Europa acum opt ani, se spera ca se vor atinge 500.000 masini/an, dar s-a ajuns doar pe la 200.000, volumele fiind create de modele precum Spark si Aveo construite in Coreea de Sud. In primele zece luni Chevrolet a avut doar 1,2% din piata europeana, vanzarile sale scazand cu 17%, spre 152.000.

Costurile retragerii Chevrolet vor fi intre 750 milioane si un miliard de dolari si se vor vedea in rezultatele financiare din Q4 2013 si prima jumatate din 2014.

Chevrolet a explicat ca in Rusia si in fostele tari sovietice Chevrolet are o imagine clara si nu se pune problema retragerii marcii, din moment ca vanzarile sunt foarte bune. Insa, cand e vorba de restul Europei, retragerea marcii „va ameliora perspectivele marcilor Opel si Vauxhall si va reduce complexitatea din piata legata de prezenta marcilor Opel si Chevrolet in Europa de Est si de Vest”.

In Romania s-au inmatriculat 1.739 de masini Chevrolet noi, cota fiind de sub 3%. Spre comparatie, Opel a avut o cota de aproape 4%.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu