Acasa Romania Cum vede viitorul vanzarilor de masini prin internet unul dintre cei mai experimentati oameni din industria auto romaneasca

Cum vede viitorul vanzarilor de masini prin internet unul dintre cei mai experimentati oameni din industria auto romaneasca

de Vlad Barza

Dana Cortina (sursa - Porsche Romania)

Vanzarile de masini noi prin internet nu vor creste mult, mai ales ca achizitia unui autoturism implica multa emotie si cumpatarorii vor dori sa testeze in amanunt si nu sa cumpere cu un singur click, prin internet, a spus pentru HotNews, Dana Cortina, director al Porsche Inter Auto (PIA). De Black friday au fost vandute primele masini prin internet in tara, insa dealerii auto nu-si pot permite sa vanda decat foarte putine masini cu discount fiindca business-ul ar avea de suferit, a mai spus reprezentantul PIA la evenimentul de inaugurare a showroom-ului Bentley.

De Black Friday au fost vandute primele masini prin internet in tara si subiectului i s-a acordat mare atentie fiindca ideea este spectaculoasa, iar gandul ca poti cumpara o masina din fata PC-ului, adaugand-o la cosul virtual de cumparaturi, i-a uimit si infiorat pe multi.

Ce spune insa despre viitorul acestui tip de shopping cu totul special unul dintre cei mai experimentati oameni din industria auto romaneasca? Dana Cortina, director general al Porsche Inter Auto spune ca internetul este un domeniu in care dealerii auto au foarte mult de facut, insa vanzarile online pe scara larga sunt departe, din mai multe motive.

„E o tema care ma framanta si am urmarit fenomenul. Ca si om de afaceri, mi se pare foarte dificil sa te hotarasti unde trebuie sa fii cand e vorba de online si sa decizi de unde poti castiga si de unde nu. Cred ca online-ul este foarte important la partea de informare. S-a vorbit mult de vanzarea de masini online, totul a pornit de la americani, a ajuns la britanici si parea ca vine un mare trend de vanzari de masini online si la noi. Nu cred ca o sa asistam prea curand la simpla apasare pe buton pentru o masina, fara sa o vezi, sa o simti, sa faci un drive-test..”, a spus sefa Porsche Inter Auto, intrebata despre viitorul vanzarilor de masini noi prin internet.

Pe 22 noiembrie, in primul val de Black Friday, eMAG a devenit prima companie care vinde in Romania masini prin internet, in oferta fiind cuprinse 60 de automobile in valoare totala de un milion de euro. Taxa de rezervare pentru masina era de 1.000 de lei, iar eMAG a anuntat ca in cateva ore masinile au fost vandute si alti 300 de oameni s-au aratat interesati, mai ales ca discount-urile treceau si de 10.000 de euro/masina.

S-a vorbit pe larg despre aceste autoturisme, retailerul a comunicat mult pe subiect si, ca totul sa fie cat mai de efect, a existat si un clip in care prima masina era pusa intr-o uriasa cutie si livrata catre client, la fel cum se intampla cu produse mult mai mici, pecum laptop sau televizor.

Trebuie sa tragem concluzia ca de acum se vor vinde masiv pe internet autoturisme? Nu, iar motivele sunt cat se poate de simple, mai ales ca e vorba de un element esential al naturii umane: emotia.

„E genul de cumparatura care implica multa emotie. Una e cand imi cumpar o carte pe internet sau bilete la un spectacol special si altceva e cand imi cumpar o masina care devine partenerul meu de viata pe patru roti pentru cinci ani, spre exemplu. Partea emotionala conteaza nu doar la marcile de lux, ci la orice achizitie a unei masini”, precizeaza directorul general PIA.

Dana Cortina spune ca nici in strainatate nu prinde foarte tare partea de vanzari de masini online, insa internetul ramane esential pentru informare. Seful Porsche Inter Auto spune ca dealerii pot face mult mai mult pe partea de online, mai ales cand e vorba de service, spre exemplu permitand ca programarile sa poata fi facute online, totul in ideea simplificarii interactiunii dintre dealeri si clienti.

Trebuie sa precizam ca, pentru ca oamenii sa fie atrasi sa cumpere masini online, dealerii trebuie sa fie gata sa faca discount-uri importante, iar acesta este un subiect sensibil in industria auto unde marjele de profit au scazut foarte mult din cauza crizei, iar multi dealeri nu-si mai pot permite sa faca reduceri pentru ca au pierderi.

Dana Cortina explica faptul ca, dealerii pot acorda discount-uri, insa nu foarte des, ci doar in anumite momente cand vor sa mai scape de vreo masina care sta de mult in showroom. „Orice business are in spate un calcul de profitabilitate si la finalul zilei trebuie sa inchizi intr-un fel”

Un dealer poate alege sa vanda 1% din masini cu discount, facand practic o redirectionare a bugetelor de marketing catre aceste reduceri, in loc sa faca investitii in spoturi TV sau pe panouri stradale. Insa un dealer nu poate face acest lucru prea des, precizeaza directorul general al Porsche Inter Auto.

Lasa un comentariu