Masina electrica cu generator pe benzina Opel Ampera a fost ieftinita cu 4.600 euro fata de pretul anuntat la lansarea locala din iulie 2012, iar acum costa de la 39.900 euro cu TVA, a anuntat Opel Romania. Aceasta repozitionare vine in incercarea de a face mai atractiv modelul Ampera, care practic nu se vede pe strazile din Romania. Repozitionarea Ampera apare la scurt timp dupa ce versiunea restilizata a Insignia a fost anuntata pentru Romania la un pret cu TVA cu 1.200 euro mai mic.
Modelul Ampera costa la lansare 44.500 euro cu TVA, iar timp de cateva luni pretul urcare chiar mai sus. Masina este comercializata de trei dealeri din Bucuresti, Radacini Motors, DiBas si Union Motors Car Sales, care asigura si service. Ampera poate parcurge intre 40 si 80 km cu un plin de baterie (16 kWh, reicarcare in mai putin de patru ore la o priza conventionala), iar autonomia totala, utilizand si motorul generator pe benzina, ajunge la peste 500 km.
Opel spune ca valoarea primei revizii pentru Ampera este estimata la aproximativ 40 euro, in timp ce costurile cumulate ale reviziilor pentru primii 5 ani sau 150.000 km se ridica la maximum 600 euro. Intervalele de revizie sunt la 30.000 km sau un an de zile, iar garantia este de 8 ani/160.000 km pentru baterie si sistemul electric de propulsie.
click aici pentru galeria foto
Una dintre cele mai importante particularitati ale Ampera este aceea ca nu solicita prezenta unei infrastructuri dedicate pentru alimentarea cu energie electrica. Este suficienta reteaua de electricitate prezenta in fiecare locuinta sau cladire de birouri, intrucat bateria Ampera se poate incarca de la orice priza, spune Opel.
“Pe parcursul exploatarii sale, costurile de revizie pentru modelul electric sunt comparative cu cele ale Corsa 1.3 CDTI. Fata de Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un avantaj de cost de 77% in favoarea Ampera, valoare ce creste pe parcursul exploatarii. In cel de-al treilea an de utilizare, diferenta ajunge si la pana la 84% costuri mai reduse pentru Ampera”, anunta Opel.
Desi vanzarile sunt inca foarte mici si la nivelul Uniunii Europene, nu doar in Romania, Opel Ampera este lider de vanzari in randul masinilor electrice, cu o cota de piata de 20%.
Vanzarile anuale de masini electrice in intreaga UE sunt sub 15.000 unitati.
Creatorii sai sustin ca Ampera este o masina electrica pentru ca rotile sunt invartite de un motor electric de 150 de Cai Putere, dar in fapt Ampera functioneaza ca un automobil hibrid, avand in total trei motoare conectate in serie. Este vorba despre unul electric principal, de 150 Cai Putere (CP), de unul electric auxiliar, de 72 CP, care functioneaza si pe post de generator la franare sau cand este invartit de al treilea motor, unul cu ardere interna, pe benzina, de 1,4 litri, ce dezvolta 86 CP.
Rotile masinii sunt invartite aproape mereu de motorul electric de 150 CP, dar in cazuri extreme (accelerare puternica atunci cand bateria este aproape descarcata) poate fi conectat la roti si propulsorul cu ardere interna. Trebuie retinut faptul ca chiar si atunci cand energia din baterie se epuizeaza, rotile masinii sunt invartite in mod normal tot de propulsorul electric de 150 CP, dar energia vine, in aces caz, din arderea benzinei.
Puterea este trimisa rotilor printr-un sistem de transmisie cu angrenaj planetar. Este o solutie tehnica complicata si greu de explicat, dar importanta este ideea de baza: Rotile pot fi invartite de oricare dintre cele doua motoare principale – cel electric mare si cel pe benzina, iar propulsorul electric secundar (de 72 CP) intervine pentru a livra putere suplimentara cand e cazul, recupereaza energie la franare si asigura energia necesara rularii atunci cand extensorul de autonomie functioneaza.
Levierul transmisiei are functii tipice unei cutii de viteze automate: P (treapta de parcare/stationare), R (marsarier), N(neutru), D (drive, mers inainte) si L (in acest caz frana de motor devine mai puternica si recuperarea energiei la franare este mai eficienta).
Sistemul de propulsie electrica Voltec al Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la 0 la 100 km/h in aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.