Vignale este propunerea Ford pentru clientii cu venituri mari, fara a se vrea o submarca premium, iar filosofia Vignale poate fi aplicata mai multor modele Ford, fiind comparabila cu un cont bancar premium, unde diferenta nu este facuta de cont in sine, ci de servicii si de timpul castigat de clienti, a declarat Gaetano Thorel, Vicepresedinte Marketing Ford of Europe, intr-un interviu acordat 0-100.ro la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie). Vom vedea deci in viitor Ford B-MAX Vignale? Este comparabila filosofia Vignale cu Citroen DS sau Laurin & Klement de la Skoda? Raspunsuri la aceste intrebari, plus altele, in interviul de mai jos.
- Adrian Mitrea: Aveti la stand Ford Mondeo Vignale Concept. Ce reprezinta mai exact aceasta masina?
Gaetano Thorel: Vignale este expresia Ford dedicata celor din segmentul cu venituri inalte. Incepem cu Mondeo, dar acesta este doar inceputul. Vignale este o marca Ford si daca te gandesti la expresia Ford in domeniul sportivitatii avem ST.
Clientul nu cumpara Fiesta sau Focus, clientul cumpara un ST. Vignale va reprezenta cam acelasi lucru, dar in zona de lux.
Punem laolalta exclusivitatea produsului si experienta consumatorului. Ca sa fiu mai precis, clientul nu va fi nevoit sa mearga la mai multe departamente atunci cand se duce la dealer, iar cand ii va fi livrata masina cineva va fi acolo sa-i stranga mana in calitate de client Vignale. Un alt exemplu, de fiecare data cand masina va merge in service va fi spalata – sunt elemente simple care fac experienta diferita.
click aici pentru poze cu Mondeo Vignale Concept
Vom avea Vignale Lounge in cadrul unor anumiti dealeri alesi. Deci din 2015 Mondeo Vignale va fi vandut printr-un numar restrans de dealeri, nu toti.
Va exista si aplicatie Vignale prin care vom vorbi cu clientii, iar ei vor vorbi cu noi.
Putem spune ca Vignale este cea mai buna propunere a Ford pentru clientii cu venituri mari.
Chiar daca vindem echiparea de top Titanium in proportie de 50% pe masinile noastre mari si 35% pe Fiesta, este loc si de mai mult.
- Adrian Mitrea: Cat va plati in plus un client pentru un Ford Vignale?
Gaetano Thorel: E prea devreme sa vorbim despre pret.
- Adrian Mitrea: Daca ne uitam la intreaga paleta de modele Ford, caror masini le poate fi aplicat tratamentul Vignale?
Gaetano Thorel: Avem multe optiuni. Ne vom gandi la asta. Este o marca Ford si nu se va opri la Mondeo. Va merge mai departe.
- Adrian Mitrea: Asta inseamna ca putem astepta si o Fiesta Vignale sau ramane o idee aplicabila doar masinilor mari?
Gaetano Thorel: Nu stiu.
- Adrian Mitrea: Ideea Vignale este compatibila cu Ford B-MAX?
Gaetano Thorel: E prea devreme sa spunem. Vignale este o strategie Ford care nu se va opri la Mondeo. Deci vom avea si alte modele Vignale. Care? Sa pastram surpriza!
- Adrian Mitrea: Mai aveti la stand si S-MAX Concept alaturi de Mondeo Vignale Concept. In ce directie se indreapta Ford in Europa din punctul de vedere al designului si al produselor?
Gaetano Thorel: In acest moment avem limbajul de design Ford care face ca masinile noastre sa fie inconfundabile. Exista noua fata cu grila trapezoidala care este foarte vizibila in gama noastra de modele.
Orice marca trebuie sa aiba propriul limbaj de produs.
Din perspectiva produselor, avem frumusetea filosofiei One Ford care ne permite sa fim competitivi. Asa ca atunci cand ne uitam la gama Ford putem vedea familia de SUV-uri, cu EcoSport, Kuga si, dupa cum am anuntat, va veni si Edge. Deci vom avea SUV-uri, apoi familia MAX, cu B-MAX, C-MAX si S-MAX. Este familia Tourneo: Curier, Connect, Custom. Apoi sunt produsele principale: Fiesta, Focus, Mondeo si brandul Transit in domeniul vehiculelor comerciale.
Deci iata cum marca Ford poate fi intinsa in diferite directii pentru a acoperi toate cerintele clientilor din Europa.
Aceasta este magia One Ford. Suntem cu adevarat o companie globala.
- Adrian Mitrea: In masinile Ford din Europa nu exista inca tablete multimedia sau sisteme cu touch screen, in contextul in care toti competitorii importanti au adoptat asa ceva. De ce ati ales o abordare diferita?
Gaetano Thorel: Avem propriul punct de vedere in ceea ce priveste conectivitatea si acela este Ford SYNC. Si SYNC evolueaza. Poate citi mesaje cu voce tare, suna la 112 in caz de accident si poti descarca pentru el unele aplicatii specifice. Cum se vede si pe Vignale, in viitor SYNC va veni cu un ecran tactil de 8 inch.
- Adrian Mitrea: Nu va fi totusi tarziu?
Gaetano Thorel: Avem propriul nostru timp. SYNC este un mare succes in Europa. El echipeaza circa 40% dintre masinile noastre si daca te gandesti la ce e important: comenzi vocale, conectivitate, aplicatii… ecranul – sunt de acord cu dumneavoastra – este un element, dar ce conteaza cu adevarat este ce se afla in spatele ecranului.
Noi mergem pe mana lui SYNC. A inceput acum cinci ani in SUA si aici in Europa am prins din urma tendintele foarte repede.
Deci da, vom avea un alt ecran.
- Adrian Mitrea: Cum poate ramane o masina simplu de utilizat in vremurile in care putem lesne observa ca masinile devin tot mai complexe?
Gaetano Thorel: Tehnologia din spatele masinii este foarte complexa. Utilizarea masinii, gratie tehnologiilor minunate, a devenit foarte simpla. Este ca acest telefon (ridica de pe masa un iPhone – n.r.). Tehnologia din spatele lui este foarte complexa. Utilizarea lui este foarte simpla.
Pe conceptul S-MAX avem un asistent de parcare care poate parca lateral sau gara, dar, mai mult, te si poate scoate din parcare in siguranta. Avem de asemenea si un senzor care iti masoara ritmul cardiac si daca detecteaza ceva in neregula te avertizeaza. Aceste tehnologii sunt pentru masinile de maine.
Dar si azi avem tehnologia care analizeaza stilul de condus si daca vede ca ai obosit iti recomanda sa iei o pauza (un senzor analizeaza miscarile volanului si daca acestea sunt mai dese decat la inceputul calatoriei apare un mesaj in bord cu o ceasca de cafea insotita de un mesaj care te indeamna la o pauza – n.r.).
Obiectivul este acela de a aduce clientului tehnologie care simplifica interactiunea dintre sofer, pasageri si masina.
- Adrian Mitrea: Veti pastra unele tehnologii de top rezervate exclusiv pentru masinile Vignale?
Gaetano Thorel: Nu. Clientul de Vignale le va primi pe toate. Tehnologia este disponibila pentru toata lumea. Clientul de Vigniale va avea un tratament special prin experienta achizitiei si utilizarii. Masinile Vignale vor avea piele speciala, finisaje deosebite.
- Adrian Mitrea: Putem compara Vignale cu linia DS a Citroen sau mai degraba cu echiparile de top de la Volkswagen sau Skoda? Laurin & Klement de exemplu…
Gaetano Thorel: Nu vorbesc despre competitie. Ce pot sa spun este ca in Vignale se vad foarte bine valorile Ford. Este o a treia cale. Nu vad similitudini intre Vignale si DS, pentru ca la DS nu vad o experienta diferita a clientului. Vignale nu este nici o echipare extra serie, pentru ca este mai mult decat atat.
- Adrian Mitrea: Cand ati facut cercetarea de piata pentru Vignale, care au fost elementele cele mai cerute de clienti?
Gaetano Thorel: Cel mai important aspect a fost timpul. In aceasta categorie clientii sunt foarte sensibili la timp. Nu vor sa piarda timp. Pentru ei, adevarata moneda de schimb este timpul, nu banii.
De aceea am gandit pentru ei un singur punct de contact la service si servicii speciale care sa le aduca mai mult timp pentru ei.
E ca la banca. Exista un cont standard si cont premium. Care e diferenta? Diferenta nu este contul in sine, diferenta consta in timp si servicii.
Putem sa ne gandim si la Club Lounge din aeroporturi. E acelasi lucru. Asta am conceput prin Vignale.
- Adrian Mitrea: Si clientii de Vignale vor plati atat pentru masina, cat si pentru acele servicii, separat si periodic?
Gaetano Thorel: Nu. Cand cumperi un Ford Vignale cumperi tot conceptul. Unul dintre principiile Ford este valoarea, iar Vignale nu face exceptie.
- Adrian Mitrea: Poate compensa Vignale in Europa lipsa unei marci premium Ford, cum ar fi Lincoln?
Gaetano Thorel: Nu cred ca acesta este rostul Vignale.