Acasa Renault Batalia personalitatilor si razboiul ambitiilor zguduie conducerea Renault

Batalia personalitatilor si razboiul ambitiilor zguduie conducerea Renault

de Vlad Barza

Carlos Tavares (sursa - HotNews.ro)

Anuntul legat de plecarea lui Carlos Tavares, al doilea om ca importanta la Renault, a scos la iveala un conflict existent la nivelul conducerii Renault. Tavares dorea sa primeasca mai multe responsabilitati, dar CEO-ul Carlos Ghosn l-a refuzat, spun surse citate de Bloomberg. Publicatia mai scrie si ca o serie de directori din Renault ar fi fost deranjati de neobisnuitele declaratii facute de Tavares care, intr-un interviu pe 14 august, a spus ca i-ar placea sa conduca General Motors sau Ford.

Surse citate de Bloomberg spun ca acum cateva zile Tavares s-a dus sa discute cu Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan, dorind sa obtina mai multe responsabilitati, mai ales asupra reurselor umane si al chestiunilor legale.

Doua surse spun insa ca Ghosn l-a refuzat, dar i-a propus totusi sa ramana in functia de director operational pe care o ocupa din 2011. Tavares are insa, se pare, ambitii mai mari si stie ca poate ocupa functia de CEO al unui mare producator auto, astfel ca a decis sa parasesca Renault, compania la care a lucrat 32 de ani.

In plus, dat fiind ca Ghosn are un mandat pentru urmatorii cinci ani, pentru Tavares era cat de poate de clar ca nu il va inlocui prea curand la sefia Renault-Nissan si doar la alta companie ar avea sansa sa arate ce poate ca CEO.

Un eveniment care a contat mult s-a petrecut pe 14 august cand Bloomberg a publicat un interviu in care Tavares spunea ca i-ar placea sa lucreze pentru GM sau Ford. Oamenii cu functii mari in industria auto rareori fac referire la alte marci in discutiile cu presa, dar si mai rar un mare director spune ca ar vrea sa fie sef al unei marci rivale.

Bloomberg scrie ca afirmatia ar fi pus presiune pe board-ul Renault dupa ce mai multi directori si lideri sindicali s-au aratat deranjati de faptul ca Tavares a spus public ca i-ar placea sa conduca doua  companii rivale.

Financial Times citeaza doua surse care spun ca Renault va desfiinta postul de director operational si va imparti responsabilitatile lui Tavares la alti directori. In plus, se pare ca si sefi din SUA de la GM si Ford au ramas uimiti de declaratiile lui Tavares si nu exista nicio confirmare ca acesta ar fi avut macar o discutie cu acesti giganti auto.

Cert este insa ca Tavares are o imagine excelenta din punct de vedere profesional si rezultatele sale de pana acum sunt bune.

Functia de director operational la Renault pare una cu ghinion fiindca si predecesorul lui Tavares, Patrick Pelata a plecat dupa un scandal – e drept mult mai mare – fiind vorba de falsele acuzatii de spionaj industrial aduse unor directori. S-a spus atunci, in 2011, ca Pelata nu a avut nicio vina, insa ar fi fost obligat sa plece fiindca trebuia gasit un „tap ispasitor”.

Lasa un comentariu