Vanzarile de masini MINI noi, dar mai ales second hand, au crescut simtitor in Romania in ultimii ani, iar acest lucru se vede inclusiv prin aparitia unei comunitati, myMINI.ro, prin implicarea dealerilor in a le sustine evenimentele si prin faptul ca automobilele MINI sunt acum vizibile pe strazi, lucru care nu se intampla in urma cu cinci ani. Zilele acestea MINI aniverseaza 10 ani de cand a lansat primul model cu motor diesel, de origine Toyota, iar comunitatea myMINI.ro a marcat weekend-ul trecut a patra intalnire a membrilor. Interesant este ca de relansarea marcii MINI s-a ocupat un roman, Heinrich Petra, omul cu care ati putut citi pe 0-100.ro un interviu foarte interesant in iunie 2012.
10 ani de MINI D
Actualul portofoliu de motoare diesel include trei variante cu puteri de 90 CP, 110 CP si 143 CP. In spatele aparitiei primului diesel din istoria MINI sta romanul, Heinrich Petra, care la acea vreme era responsabil cu dezvoltarea tuturor modelelor marcii.
„Ideea unui diesel pentru MINI a aparut inca din 2001, insa noi nu aveam in portofoliu niciun astfel de motor pentru tractiunea fata. Am cautat mai multi parteneri si in cele din urma ne-am oprit asupra unei colaborari cu Toyota. Am lucrat impreuna pentru imbunatatirea performantelor dinamice, pentru a obtine acel go-kart feeling tipic MINI, am crescut puterea si cuplul. Am dezvoltat o cutie noua de viteze special pentru acest propulsor. In final, pentru introducerea motorului si cutiei de viteze au fost necesare schimbari in masina. Dezvoltarea a fost foarte rapida, aproximativ un an de zile. In final, raspunsul pietei a fost foarte pozitiv, mai ales din partea celor care isi doreau un MINI autentic cu un consum redus”, povesteste Heinrich Petra.
MINI One D, primul model diesel al marcii premium britanice, debuta astfel in 2003. Motorul turbodiesel de 1,4 litri, cu carter integral din aluminiu si injectie directa common-rail, avea o putere de 55 kW/75 CP. Propulsorul combina sportivitatea MINI cu un consum mediu de 4,8 litri/100 km (in ciclul de testare EU). Doi ani mai tarziu, MINI One D a evoluat la 65 kW/88 CP si, in ciuda performantelor imbunatatite, consumul de combustibil a ramas la acelasi nivel. Anul 2007 a marcat lansarea unei noi etape a dezvoltarii: Salonul Auto de la Geneva a reprezentat premiera mondiala a MINI Cooper D. La acest model noul motor turbodiesel de 1,6 litri furniza 80 kW/110 CP. Consumul de combustibil al automobilului a fost redus inca o data (4,4 litri/100 km), desi puterea a crescut cu 25%.
Au trecut 120 de ani de cand Rudolf Diesel a inceput dezvoltarea motoarelor cu aprindere prin compresie, care imediat urmau sa fie botezate dupa numele sau. Primul prototip din istorie a realizat primul test chiar in luna august a anului respectiv. In urma cu 115 ani a fost infiintata prima fabrica de motoare diesel. Pentru prima data, motorul inventat de Diesel a fost utilizat la vapoare acum 110 ani si au trecut noua decenii de cand primul camion cu propulsie diesel a ajuns pe sosea.
myMINI.ro, a patra intalnire
Evenimentul myMINI Days 2013 a fost practic a patra intalnire a proprietarilor si pasionatilor de MINI din Romania. La Moeciu de Sus s-au strans in sfarsitul de saptamana trecut (28-30 iunie) 20 de masini si 60 de oameni, adunand 40 de ore de distractie, spun ei.
In acest an au avut sprijinul dealerului MINI Proleasing Motors din Ploiesti, cel mai nou distribuitor si reparator al marcii la nivel national.
Asa cum se intampla in orice piata auto matura, si in Romania evenimentele de club au inceput sa aiba insemnatate. Asa cum am putut experimenta la intalnirea „dusteristilor” – si ea aflata la primele editii – pasiunea, povestile frumoase si orientarea spre a trai cat mai frumos sunt elementele care dau coeziune comunitatilor automobilistice. Este un semn ca automobilul ca moft sau fita dispare, lasand loc mai sanatosului automobil ca necesitate si pasiune.