Volkswagen a anuntat ca incepe sa preia comenzi pentru versiunea break (Variant) a modelului compact Golf VII, care devine a treia varianta de caroserie a popularului automobil german. Noul Volkswagen Golf Variant are un portbagaj de 605 litri, mai mare cu 100 de litri fata de generatia anterioara. De asemenea, portbagajul noului Golf Variant este mai mare cu 225 litri fata de al variantelor hatchback cu 3 si 5 usi. Spatiul cargo poate ajunge la un maxim 1.620 litri cu spatarele scaunelor spate rabatate. Masina porneste de la 16.953 euro cu TVA in Romania, fiind cu 1.375 euro mai scumpa decat varianta cu cinci usi.
Noul Golf vine cu motorizari deja cunoscute din Grupul Volkswagen, insa cea mai notabila noutate este propulsorul turbo pe benzina de 1,4 litri (TSI) cu tehnologie ACT, care dezactiveaza cilindrii 2 si 3 cand masina merge constant si nu are nevoie de putere. Acest motor dezvolta 140 Cai Putere (CP) si are un consum mediu declarat de 4,8 litri/100 km (emisii 112 grame CO2/km). Primul model care l-a adoptat este Polo Blue GT.
Un alt motor deosebit de eficient este cel turbo diesel de 1,6 litri (TDI) care dezvolta 105 CP , consuma 3,8 litri motorina/100 km si emite 98 grame CO2/km.
Volkswagen a redus in medie greutatea componentelor dupa cum urmeaza:
- 3 kg la partea electrica
- 12 kg de la echipamente speciale
- 22 kg la motoare
- 26 kg la trenul de rulare
- 37 kg la suprastructura (0,4 kg bord, 1,4 kg structura de sub bord, 2,7 kg aer conditionat, 7 kg scaune fata-spate, 23 kg caroserie, 2,5 kg altele)
Volkswagen spune ca pentru caroserie nu a apelat la materiale usoare precum fibra de carbon sau magneziul pentru ca sunt foarte scumpe, iar “o masina precum Golf trebuie sa fie accesibila pentru milioane de oameni”.
Printre tehnologiile avansate de pe noul Golf se numara:
- Multicollision Brake – Studiile ADAC au aratat ca o patrime dintre accidentele rutiere cu victime sunt accidentele multiple, adica cele in care mai urmeaza un impact dupa cel initial. Acest sistem de franare inteligent franeaza automat masina dupa un impact initial, detectat de senzorii airbag-urilor. In functie de de informatiile primite de la decelerometrii de pe masina si de la senzorii de presiune din usi, masina decide sa franeze singura pentru a reduce energia cinetica, dar decelerarea nu este mai mare de 0,6 g. Acest nivel de franare de 0,6 g este considerat ideal pentru ca soferul sa poata reactiona si controla masina. Nivelul de decelerare de 0,6 g este aplicat si de tehnologia Front Assist, care franeaza automat in caz de accident iminent.
- Front Assist – Utilizeaza senzorii radar pentru a masura distanta pana la masinile din fata si chiar daca ACC este oprit, masina poate frana singura pentru a evita sau diminua consecintele unui accident iminent. In mod normal, sistemul avertizeaza soferul cu privire la distantele prea mici mentinute in raport cu autovehiculele din fata.
- Adaptive Cruise Control (ACC) – Tempomat adaptiv regasit deja pe Phaeton si CC, care utilizeaza un radar pentru a mentine o distanta prestabilita in raport cu masina din fata. La Golf cu transmisii manuale, ACC este activ intre 30 si 150 km/h, iar la masinile cu DSG tehnologia ACC poate frana complet masina, pana la oprire, daca acelasi lucru este facut si de masina din fata.
- City Emergency Braking – Functie extinsa a tempomatului adaptiv (ACC), activa pana la viteze de 30 km/h si creata pentru a evita accidentele la viteze mici, in oras. Sistemul de franare are trei faze. Prima este pregatitoare, pentru ca atunci cand soferul decide sa franeze sa beneficieze de intreaga forta. A doua faza comuta sistemul de franare hidraulic intr-o setare si mai sensibila, iar in final, ca o a treia faza, sistemul poate decide sa franeze singur sau sa franeze mai puternic decat soferul, daca acesta apasa insuficient pe frana.
- Fatigue Detection – Sistemul, introdus pentru prima data pe noul Passat, detecteaza oboseala soferului analizand miscarea volanului si il avertizeaza printr-un semnal sonor timp de 5 secunde. Pe panoul de instrumente apare un mesaj vizual care-i recomanda soferului sa ia o pauza. Daca soferul nu opreste, mesajele acustice si vizuale sunt reluate dupa 15 minute. Indiferent daca senzorii detecteaza oboseala sau nu, la fiecare patru ore de condus fara oprire masina recomanda soferului sa ia o pauza.
- Lane Assist – Sistemul de asistenta si avertizare la parasirea neintentionata a benzii de circulatie monitorizeaza marcajele de pe drum prin intermediul unei camere video montate in parbriz, in spatele oglinzii centrale. Daca devine evident ca soferul urmeaza sa treaca peste un marcaj rutier fara sa semnalizeze, sistemul considera ca cel de la volan a adormit si volanul incepe sa vibreze, concomitent cu corectarea traiectoriei. Pentru prima data pe un model Volkswagen, tehnologia Lane Assist are o functie de urmarire care permite masinii sa pastreze singura directia mai mult timp, daca marcajele cu vopsea de pe carosabil sunt in stare buna.
- Progressive Steering – Directia Progresiva, optionala pe noul Golf, are un raport variabil intre miscarea volanului si a rotilor. La manevre de parcare este nevoie de mai putine rotatii ale volanului pentru a vira la maximum, iar pe drumuri virajate soferul simte o relatie mai directa intre volan si roti, nemaifiind nevoie sa vireze foarte mult pentru a se inscrie pe traiectoria dorita.
- Electric Parking Brake – frana de parcare electrica este deja raspandita pe Passat si Tiguan, insa acum vine si pe Golf. In locul levierului de la frana de mana, aceasta este comandata de la un buton. Aceasta ofera si asistenta la pornirea din rampa, iar functia Auto Hold (la versiunile cu transmisii automatizate) tine franele actionate cand masina stationeaza, chiar daca soferul nu are piciorul pe frana. Auto Hold se dezactiveaza automat la apasarea acceleratiei.
- Dynamic Light Assist – Functia de asistare a fazei lungi/lumini de drum comuta automat lumina de intalnire/faza scurta cand este posibil ca masina sa orbeasca alti participanti la trafic (masini care vin pe contrasens, autovehicule ajunse din urma). Farurile cu xenon si luminile de viraj sunt setate individual pentru a deranja cat mai putin ochii celorlalti participanti la trafic. Dupa ce acest pericol dispare, faza lunga este comutata din nou. Aceasta tehnologie functioneaza doar la viteze mai mari de 65 km/h, considerandu-se ca pentru viteze inferioare faza scurta este suficienta oricum. Pentru masinile cu faruri standard exista functia Light Assist (deci fara Dynamic) care doar comuta intre faza lunga si faza scurta, cand e cazul (tot in functie de informatiile primite de camera video).
- PreCrash – Implementata pentru prima data pe Touareg, aceasta tehnologie detecteaza situatiile cu potential periculos (franari violente, supravirari sau subvirari severe) si pretensioneza centurile de siguranta pentru ca acestea sa fie cat mai eficiente cu putinta. De asemenea, geamurile laterale si trapa sunt inchise automat pana cand mai raman foarte putin deschise. In aceasta situatie airbag-urile laterale si cortina au cea mai buna eficienta.
Alte modificari de detaliu sunt ca intre pedala de acceleratie si cea de frana este un spatiu mai mare cu 16 mm, iar schimbatorul de viteze sta mai sus cu 20 mm. Cotiera centrala pentru sofer si pasager poate culisa inainte si inapoi 10 cm si are cinci trepte de inaltime.
Pentru prima data intr-un Volkswagen este introdusa antena GSM exterioara cu inductie, iar cand telefonul este in cotiera se cupleaza automat, prin inductie, la antena exterioara. Astfel se obtine o receptie GSM mult mai buna.
Toate sistemele multimedia de pe noul Golf au ecrane tip touchscreen, insa in functie de echipare pot avea 5 inch, 5,8 inch sau 8 inch. De la versiunea de 5,8 inch in sus exista un senzor de proximitate, astfel ca sistemul multimedia comuta automat din modul “afisaj” in modul “operare” cand simte aproape degetul pasagerului sau al soferului. Aceasta este o premiera pentru automobilele Volkswagen. In modul “operare” sunt evidentiate mai puternic pe ecran elementele care pot fi actionate cu degetul, pentru o operare mai facila. Exista si niste gesturi prestabilite pe care ecranul le recunoaste, pentru scroll si pagina urmatoare/anterioara.
In ordinea performantei, sistemele multimedia cu touchscreen se numesc Composition Touch (5 inch, fara CD si fara afisaj color, dar cu cititor de carduri SD, AUX-IN), Composition Colour (5 inch, afisaj color), Composition Media (5,8 inch),Discover Media (5,8 inch, cu navigatie de baza), Discover Pro (8 inch, cel mai performant sistem multimedia pe Golf).
Volkswagen a vandut aproape 30 de milioane de unitati Golf de la introducerea pe piata a primei generatii, in 1974, si pana in prezent. Volkswagen Golf este cel mai bine vandut automobil din Europa.
0-100.ro a publicat in octombrie 2012 un test drive tip prima impresie cu Golf VII. Poti revedea articolul complet AICI sau doar varianta video (mai scurta) mai jos.