Acasa Dacia Ford B-Max si noua gama Dacia au reusit sa duca productia auto nationala la o crestere de 40,8% in primele cinci luni

Ford B-Max si noua gama Dacia au reusit sa duca productia auto nationala la o crestere de 40,8% in primele cinci luni

de Adrian Mitrea

Productia Auto Nationala 5 luni 2013 vs. 5 luni 2012 (sursa - 0-100.ro)

Vechea generatie Dacia Logan MCV a iesit din fabricatie, insa golul lasat de acest model in productia auto nationala a fost acoperit cu succes de Ford B-Max si noile modele Dacia reprezentative, Logan si Sandero. Astfel, productia auto nationala a crescut cu 40,8% in primele cinci luni din 2013, fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 188.696 unitati, de la 133.993 autovehicule, reiese din datele celor doi producatori auto.

In perioada ianuarie-mai din 2012 niciun Ford B-Max nu a fost produs, insa in aceeasi perioada din acest an pe portile uzinei din Craiova au iesit 36.494 unitati. In acest ritm, Ford va produce la Craiova peste 75.000 autovehicule in acest an.

Din cele produse pana acum cele mai multe (47%) sunt echipate cu premiatul motor 1.0 EcoBoost, urmand apoi motorizarea de 1,6 litri pe benzina si abia la urma motorizarile diesel de 1,6 litri si 1,5 litri.

La Dacia productia totala a crescut cu 13,6% in perioada ianuarie-mai, la un total de 152.202 unitati. Noile Sandero si Logan au reusit sa compenseze atat iesirea din fabricatie a vechiului Logan MCV, cat si scaderea interesului clientilor pentru Duster.

Dintre masinile Duster fabricate in acest an, 40% sunt echipate cu motorizarea de top, 1,5 litri turbo diesel (dCi) de 110 CP. Pe Logan si Sandero cel mai cerut motor este cel de intrare in gama, de 1,2 litri natural aspirat (75 CP). Daca va intrebati cum evolueaza vanzarile de masini Dacia cu motoare turbo pe benzina (0,9 litri TCe 90), ei bine acest motor echipeaza 3,6% dintre unitatile Logan produse si 30,6% dintre masinile Sandero fabricate la Mioveni.

Asadar, pe Logan motorizarea TCe 90 e un esec, iar pe Sandero un succes – situatie previzibila de altfel avand in vedere profilul clientilor celor doua modele.

Dacia a exportat 80% din productia pe 2013, iar Ford a exportat 99,4% din masinile fabricate la Craiova.

Lasa un comentariu