Efectele timbrului de mediu care a inlocuit taxa pe poluare auto continua sa produca efecte adverse decat cele scontate, adica vanzarile de masini noi au continuat sa scada, importurile de second hand cresc usor, iar tranzactiile cu masini deja inmatriculate in Romania au scazut dramatic, reiese din datele Politiei.
Privind la lunile mai din ultimii trei ani si 2013 este foarte vizibil declinul inmatricularilor de automobile noi, asta nu doar din cauza timbrului de mediu, ci din cauza Programului Rabla. Acesta abia a demarat la jumatatea lunii iunie, iar efectele sale se vor vedea cu adevarat cel mai probabil in iulie.
Cresterea valorii timbrului de mediu pentru masinile Euro 3 si Euro 4 nu a dus nicidecum la scaderea importurilor de masini rulate din afara tarii, ba dimpotriva. Iar avand in vedere ca taxele sunt acum semnificativ mai mici pentru masinile cu motoare non Euro, Euro I si Euro II, n-ar fi de mirare ca in spatele cresterii mici a importurilor de second hand sa se ascunda de fapt o imbatranire severa a parcului auto – din moment ce e mai convenabil pentru un client sa importe o masina Euro II decat una Euro IV.
Schimbarea legislatiei a adus cu sine si o multime de probleme pentru clientii cu masini deja inmatriculate in Romania, pe care le-au vandut sau doresc sa o faca. Situatia reinmatricularilor, care s-au dus in cap, arata de fapt cat de greoi a devenit procesul de a vinde o masina. Unii au renuntat la ideea de a vinde, altii se plimba cu documentele in brate de zile sau chiar saptamani in incercarea de a perfecta procedura de vanzare/cumparare, dar graficele arata clar ca nu prea reusesc.