Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Electric Drive isi arata puterea si performantele pe circuitul de la Nurburgring, unde a reusit sa devina singura masina electrica din lume care a facut un tur in mai putin de 8 minute (7:56,236 minute). Cu toata silentiozitatea sa, performanta masina electrica a Mercedes-Benz reuseste sa emita niste sunete foarte interesante gratie celor patru motoare electrice ce dezvolta in total 752 Cai Putere (CP), dar si multumita unor trucuri ale instalatiei audio.
Masina electrica de inalta performanta lansata de Mercedes-Benz cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 2012 (27 septembrie-14 octombrie) dezvolta 552 kW/752 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 1.000 Newton-metru (Nm), fiind capabila sa atinga o viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic). Pretul este pe masura, 416.500 euro cu TVA in Germania.
Pachetul de baterii litiu-ion (60 kWh) cantareste 548 kg si este format din 12 module a cate 72 de celule fiecare. Deci 864 celule in total. O reincare completa dureaza 20 de ore la o priza conventionala si circa trei ore la o priza speciala, de mare voltaj (wall-box), caz in care doar o capacitate de 22 kWh poate fi utilizata. Priza speciala a fost dezvoltata de Mercedes-AMG in parteneriat cu SPX si KEBA – doi furnizori de solutii de reincare pentru masini electrice.
Electricitatea stocata in baterii merge catre fiecare dintre cele patru motoare electrice – cate unul pentru fiecare roata. Propulsoarele cantaresc 45 kg fiecare si pot atinge individual o turatie maxima de 13.000 rotatii pe minut (rpm). Pentru ca fiecare roata beneficiaza de cate un motor, inginerii Mercedes-AMG spun ca au reusit sa faca setari foarte precise pentru momentele in care masina vireaza, supravireaza sau subvireaza, facand ca interventiile ASR si ESP sa vina mai tarziu, iar efortul in volan a fost diminuat.
Pentru experiente rafinate, Mercedes-Benz spune ca specialisti in acustica au “curatat” sunetele masinii de “imperfectiuni”, iar experienta auditiva din masina combina sunetele naturale scoase de masina cu altele artificiale reproduse de boxe. Anumite sunete sunt emise pentru a contracara altele nedorite, potrivit fabricantului. Sunetul este controlat inca de la pornire, mergand apoi pana la accelerare, franare si rulat constant.
Soferul are la dispozitie trei moduri de condus: C (Controlled Efficiency), S (Sport) si S+ (Sport plus), poate decupla ESP si pentru AMG Torque Dynamics (cuplu) si AMG Setup (setari specifice AMG) exista de asemenea butoane dedicate.
Sistemul multimedia (AMG Performance Media) furnizeaza si informatii despre fluxul energiei (incarcare la franare/consum), nivelul de incarcare a bateriei, autonomie, AMG Torque Dynamics, temperatura bateriilor si a motoarelor si consumul de energie (in kWh/100 km).
Livrarile pentru primul automobil AMG electric incep in iunie 2013.