BMW face testele finale cu masina electrica i3 care ca fi lansata pe final de 2013. Modelul electric a fost surprins in teste, inca purtand camuflaj, insa acesta lasa sa se vada multe detalii ale noului BMW. In varianta electrica i3 va putea parcurge pana la 150 km, iar versiunea cu extensor de autonomie pe benzina va putea parcurge suplimentar inca 150 km.
Anuntat initial in 2011, proiectul BMW i e foarte curajos. i3 va fi, din toamna acestui an, primul model BMW din mileniul III. Este un automobil care are are rotor in loc de piston, stator in loc de cilindru, fibra de carbon (CFRP) in loc de tabla si lipituri in loc de suduri.
Gandit de la inceput sa fie un automobil electric, BMW i3 va avea un motor electric de 125 kW/170 CP si un pachet de baterii litiu-ion care ii vor asigura o autonomie reala de pana la 150 km. La fel ca orice BMW adevarat, i3 va beneficia de tractiune spate, o distributie a maselor perfecta, sisteme multimedia moderne. Pe scurt, tehnologii de top.
poze cu BMW i3 Coupe Concept / poze cu BMW i3 Concept (5 usi)
Optional, modelul va fi disponibil si cu un motor pe benzina de 600 cmc (generator) care va asigura un plus de autonomie (inca 150 km) pentru cei anxiosi. Micul motor pe benzina cu doi cilindri dezvolta 35 kW/47 CP.
Pentru cele mai multe dintre componente productia de prototipuri si unitati preserie a inceput. In uzina de la Landshut sunt produse multe componente pentru automobilele electrice BMW: motoare, transmisii, generator (range extender), caroserie din fibra de carbon (CFRP) si panouri din plastic pentru decorarea caroseriei.
Pentru ca poluarea sa fie cat mai mica, BMW a construit o uzina noua impreuna cu SGL la Moses Lake, SUA, pentru a utiliza energie regenrabila in procesele de productie ale CFRP. Acel loc a fost ales pentru ca prezinta cel mai mare potential hidroenergetic din lume. Firele de carbon sunt trimise sub forma de bobine in Germania, iar aici sunt tesute cu ata din nailon pentru a crea foi, apoi sunt ambutisate, iar mai apoi tratate cu rasini si intarite. Din niste foi 2D fibrele CFRP devin obiecte 3D.
CFRP are marele avantaj ca este mai usor cu 50% decat otelul si cu 30% decat aluminiul. Pe langa asta, grosimea poate fi variata in zone cheie prin adaugarea de noi straturi, lucru mai complicat de facut cu otelul sau aluminiul.
Uzina Dingolfing asambleaza celule (baterii) primite din Coreea de Sud. Ele sunt produse de SB Limotive, o companie mixta formata de Samsung si Bosch. In Germania celulele – de dimensiunea unui DEX – sunt asamblate in module, iar acele module sunt aranjate pentru a crea un pat de baterii pe care sta caroseria lui BMW i3.