Euro NCAP spune ca Mercedes-Benz Citan in varianta pentru pasageri vine slab echipat din punctul de vedere al sigurantei si critica cele trei stele din cinci posibile obtinute de acest Mercedes-Benz la testele de impact. Este pentru prima data in ultimii 15 ani cand o masina care poarta sigla Mercedes-Benz obtine mai putin de patru stele la Euro NCAP.
In comentariile legate de siguranta lui Citan Euro NCAP spune ca airbag-ul tip cortina nu s-a declansat corect si a ramas agatat in prinderea superioara a centurii de siguranta. In plus, la impactul lateral cu un stalp distanta dintre portiera fata si cea din spate devine prea mare, iar corpuri straine pot patrunde pe acolo in habitaclu.
De asemenea, Euro NCAP mai critica si faptul ca masina nu are avertizor pentru centura de siguranta a pasagerului din dreapta-fata, precum si ca limitatorul de viteza setabil manual de catre sofer avertizeaza doar vizual, nu si acustic, depasirea limitei (auto)stabilite.
Mercedes-Benz a spus ca va corecta problema cu airbag-urile tip cortina.
Mercedes-Benz Citan este derivat din Renault Kangoo si are, ca si acesta, atat o versiune pentru transport de marfa, cat si una pentru pasageri.
Renault Kangoo a fost testat in 2008 de Euro NCAP si a obtinut patru stele din cinci, insa merita mentionat ca reglementarile de siguranta au devenit mai exigente cu trecerea anilor.