Acasa Piata Auto Indienii de la Tata Motors cauta infrigurati solutii pentru revitalizarea celei mai ieftine masini din lume

Indienii de la Tata Motors cauta infrigurati solutii pentru revitalizarea celei mai ieftine masini din lume

de Vlad Barza

Tata Megapixel Concept (sursa - HotNews)

Tata Motors ar putea lansa cel tarziu in februarie 2014 o versiune diesel a masinutei Nano, iar pana atunci ar putea lansa si o versiune restilizata a modelului care s-a vrut a fi revolutionar, insa a fost un esec rasunator. Si creatorii Nano au admis asta, iar in mai bine de trei ani s-au vandut 230.000 de exemplare din masina care ar fi trebuit sa-si gaseasca multe sute de mii de clienti atrasi de preturile care porneau de la circa 1.400 euro.

Nano s-a lansat in 2009 si inca din 2010 devenea clar ca vanzarile merg slab. Acum, la mai bine de trei ani, si cei de la Tata au admis ca lucrurile merg prost si vor schimba cate ceva.

Masina care ar fi trebuit sa faca sute de mii de indieni sa renunte la motociclete nu a reusit sa-si atinga scopul, mai ales ca multe au luat foc din senin pe sosele, reteaua de disitributie s-a pus greu la punct, iar marketing-ul a fost ineficient.

Pentru multi, Nano nici macar nu parea automobil, ci un scuter carosat, greoi si neperformant, iar compania a dat gres intr-una dintre cele mai putin pretentioase piete auto din lume.

In plus, motorul de 600 cc benzina (32 CP) abia permitea masinii sa treaca de 80 km/h, consumul de combustibil real era de peste 7-8 litri/100 km, iar piata cere o schimbare. Presa indiana scrie ca va urma, fie anul acesta, fie in februarie 2014, o versiune diesel cu motor de 800 cc si 40-42 CP. Evident ca pretul de pornire va fi mai mare, probabil undeva in jurul a 3.000 de euro, insa si versiunea pe benzina a inceput prin a costa sub 1.500 euro, scumpindu-se apoi cu 10-20%, in timp ce variantele cu mai multe dotari trec de 3.500 euro.

Presa mai scrie ca, cel tarziu in debutul lui 2014 va fi lansata o versiune restilizata care ar putea imprumuta cate ceva din conceptul Pixel prezentat la salonul auto de la Geneva.

In conditiile in care vanzarile Nano au scazut cu 86% in martie, fata de martie 2012, constructorul nu are incotro si trebuie sa schimbe multe. Karl Slym, managing director la Tata Motors, spune ca nu se va renunta de tot la Nano, ci vor exista mai multe variante disponibile si cu mai multe plaje de pret ca sa se adreseze unei clientele cat mai diverse.

Lasa un comentariu