A doua generatie a SUV-ului Range Rover Sport a fost prezentata oficial la la New York de producatorul auto britanic Land Rover, iar dintre caracteristicile noului model se remarca posibilitatea de a opta pentru o configuratie de 5+2 locuri, doua tipuri de 4×4 si reducerea greutatii autovehiculului cu pana la 420 kg – ceea ce imbunatateste performantele rutiere si scade consumul.
Noua generatie a Range Rover Sport are o arhitectura din aluminiu si multumita ei au fost posibile reducerile de greutate semnificative – ca si in cazul noului Range Rover.
Modelul nou Sport este cu 62 mm mai lung decat vechiul, avand 4.850 mm lungime in total. Ampatamentul a crescut semnificativ, cu 178 mm (la 2.923 mm), iar latimea cu 55 mm (la 2.059 mm).
click aici pentru galeria foto
Interesanta este si comparatia cu noua generatie Range Rover. Versiunea Sport este cu 149 mm mai scurta, cu 55 mai joasa si cu 45 kg mai usoara. Land Rover noteaza de asemenea ca noul Sport este cu 8% mai aerodinamic decat modelul care iese din productie (Cd 0,34).
Masina poate fi comandata cu roti de 19, 20, 21 si chiar 22 inch.
Desi Range Rover a devenit mai mult o masina de asfalt in ultimii ani (prin utilizare, nu neaparat prin specificatii tehnice), performantele sale off road raman ridicate. Noul Sport are o garda la sol de 278 mm (+51 mm). Sistemul de control al sistemului 4×4 este Terrain Response 2. Suspensia penumatica de pe Sport este de a cincea generatie si asigura o variatie a garzii la sol de 115 mm (de la minim jos la maxim sus). In conditii speciale (in off road) senzorii de pe masina pot activa o ridicare chiar si mai mare a garzii la sol, ceea ce face ca variatia garzii la sol sa fie de 185 mm. Acest surprlus de inaltime poate fi actionat si manual.
Accesul in masina este acum mai facil, deoarece pozitia cea mai joasa este acum cu 10 mm mai coborata fata de vechiul model.
Noua suspensie permite lui Range Rover Sport sa stea in pozitie semi-inaltata de off road pana la viteze mult mai mari (80 km/h acum fata de 50 km/h la vechiul model).
Sistemul de directie electrica este mai usor si asigura un control mai direct asupra rotilor.
In ceea ce priveste tractiunea 4×4, sunt disponibile doua variante. Prima beneficiaza de o cutie de transfer cu doua faze si reductor. In acest caz distributia cuplului intre fata si spate este de 50% cu 50% si posibilitatea de a bloca cuplul 100%. A doua varianta este cu 18 kg mai usoara si consta intr-o cutie de transfer cu o singura faza si diferential Torsen care transmite cuplul puntii cu cea mai mare aderenta. In mod normal cuplul este distribuit in proportie de 58% pe spate si 42% pe fata pentru a imprima autovehiculului o dinamica buna pe asfalt.
Sunt disponibile doua motoare pe benzina, de 340 CP (V6 turbo de 3 litri) si 510 CP (V8 de 5 litri), alaturi de doua motorizari diesel, ambele de 3 litri (258 CP TDV6 si 292 CP SDV6). Mai tarziu va fi disponibil si un motor diesel de 339 CP (SDV8, de 4,4 litri). De asemenea, din 2014 va fi disponibila si o versiune hibrida.
Generatia anterioara, lansata in 2005, a devenit rapid unul dintre cele mai bine vandute modele Land Rover, cu 380.000 unitati comercializate pana in prezent. Noul Range Rover Sport va fi produs in uzina Solihull din Marea Britanie.
Noul Sport va fi comercializat in 169 de piete, iar in cele mai multe dintre ele va fi disponibil din al treilea trimestru al acestui an. In ceea ce priveste echiparile, vor fi disponibile versiunile S, SE, HSE si Autobiography, plus variantele Dynamic pentru HSE si Autobiography.
In fata publicului larg noul Range Rover Sport va fi prezentat la Salonul Auto de la New York (29 martie-7 aprilie).