Profilul clientilor din Romania de automobile BMW noi s-a schimbat in ultimii ani, break-urile au inceput sa conteze mai mult, iar finantarea oferita de grup a castigat cota de piata, a anuntat BMW Group Romania. Circa 90% dintre clientii romani opteaza pentru motorizari turbo diesel, iar trei din patru masini noi livrate beneficiaza de tractiune 4×4 xDrive, mai spune importatorul local.
BMW a fost in 2012 cea mai bine vanduta marca premium din Romania, cu 2.215 unitati noi inmatriculate, in crestere cu 17% fata de 2011.
Totodata, BMW este una dintre marcile apreciate pe piata second hand. Anul trecut au fost importate 9.611 masini BMW rulate, dublu fata de 2011, pozitionand BMW chiar peste marci de volum cum sunt Skoda, Renault, Fiat si Peugeot (din punctul de vedere al importurilor de second hand).
Revenind la masinile BMW noi, X5 a ramas cel mai bine vandut model al marcii pe plan local in 2012, insa limuzina Seria 5 vine tare din urma (sedan, dar si break). Daca in 2011 erau vandute sub 10-15 masini BMW break in Romania, anul trecut au intrat in circulatie peste 50 de Seria 5 Touring si Seria 3 Touring noi.
In intervalul 2009-202 ponderea leasing-ului (BMW Financial Services) ca solutie de finantare a crescut cu 250%, potrivit importatorului.
Anul trecut au intrat in circulatie 8 exemplare BMW M in Romania, dintre care 7 au fost M5.