Acasa Romania UPDATE: Statul are de restituit taxe auto de 77 mil. euro, detalii despre timbrul mediu vin dupa jumatatea lui ianuarie, spune ministrul Mediului

UPDATE: Statul are de restituit taxe auto de 77 mil. euro, detalii despre timbrul mediu vin dupa jumatatea lui ianuarie, spune ministrul Mediului

de Adrian Mitrea

Motor (sursa - Audi)

Statul roman are de restituit taxe auto in valoare totala de 350 milioane lei (circa 77 milioane euro), fiind pe rol 80.000 de procese pe aceasta tema, a declarat ministrul Mediului, Rovana Plumb, invitata la Realitatea TV in emisiunea Realitatea la Raport moderata de Andreea Cretulescu. Plumb a adaugat ca detalii despre timbrul de mediu care va inlocui taxa pe poluare vor fi date saptamana viitoare, dupa jumatatea lunii ianuarie. UPDATE 23:18: Cei care au platit aceasta taxa NU o vor mai plati.

„La ora actuala pe rol, in momentul de fata cand vorbim, avem 80.000 de astfel de solicitari de restituire a taxelor”, a spus ministrul Mediului. Ea a precizat ca suma estimata pentru restituiri esalonate este de 350 milioane lei (circa 77 milioane euro), bani care vor fi returnati din incasarile care vor fi facute prin intermediul timbrului de mediu care va inlocui actuala taxa pe poluare auto.

„(…) Avem de restituit aceasta suma importanta catre cetateni, suma care a fost luata printr-o lege care incalca principiile de baza ale Uniunii Europene si legislatia de baza in vigoare, fapt pentru care au fost si cazuri in justitie la Curtea Europeana de Justitie si bineinteles ca Romania a pierdut procesul (…). Bineinteles ca incasarea taxei auto este in functie de o previziune a pietei pe care o avem – este vorba despre acest timbru de mediu -, iar din ceea ce incasam… restituim, ceea ce s-a intamplat si in anul fiscal 2012. Din ceea ce am incasat prin aplicarea acestei taxe de mediu, am restituit”, a explicat ministrul.

Rovana Plumb a precizat ca nu este o lista de asteptare: „se restituie in baza hotararilor judecatoresti, deci trec prin instante”.

„Timbrul de mediu face obiectul noii propuneri legislative. Ideea de la care pornim este una corecta, in sensul ca va fi chiar un timbru in zona de mediu, pentru ca prin timbrul de mediu se face o corelare intre emisii si capacitatea cilindrica. In momentul de fata noi lucram pe doua variante. Cand o vom definitiva si vom prezenta Guvernului, cel mai probabil in sedinta de saptamana viitoare (n.r. 14-20 ianuarie), imediat vom face desigur public. Va urma o dezbatere publica pentru ca intr-un mod cat se poate de transparent sa se adopte aceasta lege. Deci fara dezbatere publica si fara informare corecta nu se va adopta niciun fel de decizie, dar intai voi face o prezentare la nivelul Guvernului”, a declarat Rovana Plumb.

UPDATE 23:18

Ea a adaugat ca „in mod cert cei care au platit pana acum aceasta taxa, indiferent sub ce forma a legii, nu o vor mai plati”.

Plumb a refuzat sa dea exemple de calcul si a precizat ca problema taxei pe poluare auto nu a fost corectata anul trecut din cauza Comisiei Europene (CE). Mesajul ministrului nu a fost insa foarte clar si nu lamureste situatia: „Stiti ce ne ajuta foarte mult in stabilirea acestui timbru de mediu? Ca pe tot parcursul ultimelor sase luni am fost intr-un permanent dialog cu Comisia (n.r. Comisia Europeana), dar si cu statele membre. Nu am corectat-o anul trecut pentru ca stiam ca la sfarsitul lunii, mai precis pe 14 decembrie, se va da o comunicare din partea Comisiei in ceea ce priveste directia in care statele membre sa actioneze pana la adoptarea unei directive. Plecand de la comunicarea Comisiei am si facut aceasta gandire, in asa fel incat sa putem sa mergem pe principiul poluatorul plateste (…), dar sa nu punem bir pe buzunarul romanilor. (…) Acest concept al instituirii timbrului de mediu trebuie sa fie relevant in domeniul mediului pentru reducerea emisiilor si nu o taxa sau un bir pe buzunarul romanului. Mediul nu taxeaza proprietatea, ci taxeaza poluarea”.

Pana la instituirea timbrului de mediu, inmatricularea in Romania a oricarei masini, noua sau second hand, se face dupa legislatia in vigoare. Adica cumparatorii de masini noi sau rulate (de pe piata interna sau de import) pentru care NU s-a platit taxa pe poluare auto vreodata, platesc aceasta taxa calculata in baza acestui calculator.

Lasa un comentariu