Asociatia Constructorilor Auto Europeni (ACEA) revizuieste in scadere piata de masini reincarcabile la priza si da vina pe infrastructura, lipsa de viziune si lipsa strategii in domeniu. Astfel, ACEA spune mai nou ca masinile reincarcabile la priza vor avea o cota de piata cuprinsa intre 2 si 8% in urmatorii zece ani.
Cele mai optimiste estimari ale diversilor producatori auto anticipau o piata de 10-20% pentru masinile reincarcabile la priza.
ACEA avertizeaza ca „trenul schimbarii” poate fi pierdut in lipsa unor programe coerente pentru cercetare si dezvoltare, infrastructura.
„Un progres real poate fi inregistrat daca exista cooperare deplina intre furnizorii de utilitati, companii de infrastructura, sectorul energetic, organisme responsabile cu standardizarea si industria auto – cu intregul suport al guvernelor nationale si institutiilor europene”, a declarat seceretarul general al ACEA, Ivan Hodac.
Pana acum avem un incarcator standardizat agreat de opt producatori auto importanti, circa 15.000 de statii de reincarcare cu energie electrica instalate in Europa si sub 15.000 automobile electrice comercializate anual in Europa.
Potrivit unor estimari ale companiei de cercetare J.D. Power, in 2020 vor fi vandute 5,2 milioane de masini electrice si hibride la nivel mondial, adica 7,3% din totalul celor 70,9 milioane de automobile noi care isi vor gasi un proprietar in acel an. Cota de piata a masinilor pur electrice ar urma sa fie deci de 1,8%, iar cea a masinilor hibride de 5,5%.