Euro NCAP critica dur tripleta Toyota Aygo, Citroen C1 si Peugeot 107 pentru ca modificarile aduse de facelift-uri sunt doar de suprafata, in timp ce securitatea masinilor este slaba dupa standardele de astazi. Euro NCAP se leaga de faptul ca aceste automobile sunt comercializate si promovate ca masini noi, revizuite, in timp ce sistemele de securitate au ramas la nivelul anului 2009.
Astfel, tripleta franco-japoneza obtinea patru stele din cinci posibile in 2009, insa dupa criteriile de testare revizuite ale Euro NCAP cele trei masini ar obtine in cel mai bun caz trei stele din cinci.
Euro NCAP spune ca Aygo, C1 si 107 nu au in echiparea standard elemente de siguranta de baza cum ar fi ESP (ESC, sistem electronic de control al stabilitatii) si airbag-uri laterale.
Ca raspuns la aceste rezultate slabe la Euro NCAP, Toyota, Citroen si Peugeot au anuntat ca vor oferi din iulie 2013 cele trei modele cu echipamente standard de siguranta ca: airbag-uri laterale, airbag-uri cortina, ESP/ESC, avertizor pentru centura pasagerului din dreapta-fata si ISOFIX.
Pentru a incuraja initiativa celor trei producatori auto, Euro NCAP a testat un Aygo cu aceste echipamente non-standard instalate si chiar si asa masina a obtinut doar trei stele din cinci dupa standardele Euro NCAP actuale.
„Fara aceste echipamente scorul ar fi fost probabil mult mai slab”, noteaza Euro NCAP.
Acest anunt al Euro NCAP vine ca un cutit infipt in inima celor trei masini Toyota, Peugeot si Citroen, in contextul in care Grupul Volkswagen a lansat modelele concurente Volkswagen up!, Skoda Citigo si Seat Mii – toate cu rezultate de top la Euro NCAP (cinci stele din cinci posibile) si comercializate la preturi similare cu ale Aygo, C1 si 107.