Noul Audi RS 6 Avant (break) e gata de lansare, cu un motor V8 pe benzina de 4 litri (4.0 TFSI), biturbo, ce livreaza 560 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 700 Newton-metru (Nm). RS 6 Avant – o limuzina, un break si o masina sport, intr-un singur automobil – accelereaza pana la 100 km/h in 3,9 secunde si atinge o viteza maxima de 305 km/h.
Audi anunta un consum mediu de 9,8 litri benzina/100 km parcursi, cu 40% mai putin decat in cazul vechiului RS 6 Avant. Constructorul auto din Ingolstadt spune ca masina livreaza puterea maxima intre 5.700 si 6.700 rotatii pe minut (rpm), in timp ce cuplul maxim de 700 Nm este mentinut intre 1.750 si 5.500 rpm.
click aici pentru galeria foto
Propulsorul beneficiaza de tehnologia Cylinder On Demand (COD), capabila sa dezactiveze cilindrii 2, 3, 5 si 8 cand nu este nevoie de ei. Astfel motorul functioneaza ca unul cu patru pistoane pana cand soferul apasa mai tare pedala de acceleratie. In modul de functionare cu patru pistoane, valvele de admisie si evacuare de la cilindrii 2, 3, 5 si 8 stau inchise.
Versiunea standard atinge o viteza maxima de 250 km/h, cea cu pachet Dynamic 280 km/h si cea cu pachet Dynamic plus 305 km/h.
Propulsorul biturbo V8 este cuplat standard la o transmisie sport automata cu opt viteze, care beneficiaza de timpi foarte redusi de schimbare a treptelor. Cutia are modurile de condus D (condus normal) si S (sport). Soferii care vor sa schimbe ei insisi treptele au la dispozitie padele la volan.
Pentru ca are tractiune integrala (quattro), Audi RS 6 Avant beneficiaza de diferential central autoblocant si de o functie de ajustare a cuplului pe fiecare roata, in functie de drum (Torque Vectoring).
Noul RS 6 Avant este primul model Audi din gama RS care beneficiaza standard de suspensie pneumatica. Modul dynamic pentru suspensie coboara garda la sol cu 20 mm. Optional este disponibila o suspensie metalica cu amortizoare controlate electronic ce au trei moduri de functionare (tehnologia Dynamic Ride Control sau DRC). O alta optiune interesanta este directia dinamica, care in functie de viteza micsoreaza numarul de rotatii ale volanului pana la bracarea completa a rotilor.
Rotile de 20 inch gazduiesc pe fata fie discuri de frana metalice cu un diametru de 390 mm, fie unele ceramice cu 420 mm diametru.
La fel ca si alte modele Audi, caroseria este din aluminiu. In comparatia cu generatia anterioara, noul RS 6 Avant este cu pana la 100 kg mai usor.
Principalul rival al lui Audi RS 6 Avant este Mercedes-Benz Clasa E 63 AMG (525 CP, 0-100 km/h in 4,4 secunde), in contextul in care nu exista (cel putin deocamdata) BMW M5 Touring.