Fanii unor masini clasice precum Citroen 2CV, dar si soferii cu posibilitati financiare mai reduse, isi arata nemultumirea fata de proiectul de lege care isi propune interzicerea masinilor mai vechi de 1997 in Paris si cateva din suburbiile sale. Proiectul va fi analizat de un consiliu ministerial la inceput de 2013 si ar putea intra in vigoare in 2014, scrie Reuters.
Primarul Parisului Bertrand Delanoe incearca de un deceniu sa impuna masuri prin care masinile vechi sa nu mai fie permise in centrul Parisului si in suburbii, el fiind si cel care a promovat introducerea sistemului de utilizare a bicicletelor numit Velib dar si mai noul sistem cu masini Autolib.
Primarul spune ca masura de interzicere a masinilor vechi este in folosul cetatenilor si a sanatatii acestora, iar autoritatile spun ca aceasta decizie va afecta 365.000 de automobile mai vechi de 1997.
Fanii masinilor clasice spun ca masura este nedreapta si ca va scoate de pe sosele modele legendare precum Citroen 2CV, vechea serie DS si Renault 4L. In plus, masura va lovi in soferii care nu au posibilitati financiare si nu isi permit masini mai noi.
Oficialii parizieni spun insa ca masura este utila si adauga ca in ultimii ani au facut mult pentru ca traficul sa fie decongestionat prin introducerea unor benezi dedicate autobuzelor si bicicletelor, dar si prin largirea trotoarelor.
A ajutat si faptul ca Parisul are un foarte bun sistem de transport in comun si mai ales o retea de metrou extinsa si eficienta care face deplasarea extrem de usoara dintr-un punct in altul al orasului.