Producatorul auto american General Motors (GM) a anuntat ca a testat rezistenta foii de magneziu la coroziune pentru a fi folosita la fabricarea de componente auto, in locul otelului si aluminiului, ceea ce ar reduce masa si consumul masinilor in mod semnificativ, precum si costurile.
GM spune ca foaia de magneziu a fost supusa la temperaturi de 450 grade Celsius pentru a putea fi modelata precis, in forme rigide, pentru a realiza componente ale volanului sau suporturi pentru motoare.
Producatorul de automobile a facut un test prin care un capac pentru portbagaj din magneziu a fost supus la 77.000 de lovituri aplicate de un robot industrial si a fost expus timp de 10 saptamani la pulverizare cu sare si umiditate crescuta. In urma acestui test capacul nu a suferit nicio modificare fata de forma initiala, testele de rezistenta si coroziune fiind trecute cu brio.
Asociatia pentru materiale utilizate in industria auto din SUA estimeaza ca pana in anul 2020 fiecare masina va folosi magneziu, masa unei masini fiind redusa cu 15%, iar datorita acestui fapt se va asigura o autonomie (cu aceeasi cantitate de carburant) de 9 pana la 12% mai mare.
Magneziul este un metal usor, el avand o greutate cu 33% mai redusa decat a aluminiului, cu 60% decat a titaniului si cu 75% decat a otelului. Folosit in industria auto ar reduce semnificativ masa autovehiculelor, dar si costurile.