Acasa Foto Prima impresie: Volkswagen Golf VII

Prima impresie: Volkswagen Golf VII

de Adrian Mitrea

Volkswagen Golf VII (sursa - Volkswagen)

Volkswagen Golf a devenit de-a lungul timpului o masina inconfundabila – prin design si valori -, parcurs cu care doar putine automobile se pot mandri: Porsche 911, Volkswagen Beetle. Am testat a saptea generatie Golf in Sardinia, iar dupa primii kilometri petrecuti impreuna… e limpede: Golf VII este un nou hit Volkswagen. Dar pe cat de reusit e noul Golf, pe atat se vede ca Volkswagen a cam exagerat cu reducerea greutatii si a costurilor.

click aici pentru galeria foto

Piatra filosofala a noului Golf este platforma MQB, care standardizeaza pozitionarea motorului si a distantei dintre axa fata si pedalier, latimea, lungimea si ampatamentul putand fi reglabile in functie de model. Prin intermediul MQB viteza de productie creste, iar greutatea si costurile scad. Cei din Grupul Volkswagen sunt printre primii care au pus la punct o platforma atat de flexibila, dar un exemplu bun este si mai vechea platforma Logan (M0).

MQB s-ar putea sa fie injurata de unii pentru ca menirea ei de a reduce costurile si greutatea aduce cateva modificari ce pot fi interpretate ca fiind low cost. In primul rand, nu toate Volkswagen Golf VII au suspensie independenta multilink pe spate, asa cum se intampla la generatiile V si VI. La noul Golf, versiunile de pana la 90 kW/122 CP au suspensie spate semi-independenta si doar versiunile cu motoare ce dezvolta peste 90 kW beneficiaza de multilink.

Cei de la Volkswagen spun ca solutia tehnica de intrare in gama nu trebuie privita ca un regres, ci ca un plus, pentru ca este cu 11 kilograme mai usoara decat multilink. Ramane de vazut daca e chiar asa, pentru ca in Sardinia am testat doar masini cu multilink. O nota importanta este ca motorizarea 1.4 TSI de 122 CP beneficiaza de multilink.

MQB are totusi meritele sale. Golf este cu pana la 100 kg mai usor decat modelul care iese din productie si asta are un impact major in manevrabilitatea si usurinta cu care se conduce noul Golf. E genul de masina in care te urci si pleci fara sa ai nevoie de niciun minut de acomodare. Totul e atat de logic si de previzibil. E atat de usor de condus.

Suspensiile sunt reglate optim si neutru, la fel si directia. Aceasta neutralitate iti inspira incredere, fermitate si siguranta, astfel incat te poti trezi foarte usor ruland peste limitele legale de viteza. O recomandare imi permit: daca nu esti obsedat de aspectul masinii, alege jante de 16 inch si anvelope cu balon mai mare. De la 17 inch in sus suspensia devine usor galagioasa.

Tehnologia ACT (sursa - Volkswagen)Alte noutati notabile vin la capitolul motorizari. Exista un nou motor pe benzina, turbo, de 1,4 litri care optional poate avea tehnologie ACT – adica dezactiveaza automat doi cilindri din patru atunci cand sarcina este mica (cilindri 2 si 4).

Tranzitia de la functionarea in 4 cilindri la 2 si invers se face foarte fin si rapid (11 milisecunde) si in masina nu se simte absolut nimic. Doar in bord apare un mesaj specific. Volkswagen spune ca aceasta tehnologie ar reduce consumul cu 0,5 litri de benzina/100 km, insa ma cam indoiesc de eficienta reala a acestei tehnologii. Pe circa 40 de kilometri rulati in Sardinia, in cel mai calm stil de condus cu putinta, consumul extraurban nu a coborat sub 6,5 litri/100 km. Ramane de vazut la drumuri mai lungi cum sta treaba. O distanta de 40 km nu e relevanta, ci doar orientativa.

Pe langa noul 1.4 TSI cu ACT, exista si un turbo diesel (TDI) nou de 2 litri, ce livreaza 150 CP. Acest motor e pur si simplu fantastic. Are o intarziere a turbinei (turbo lag) aproape inexistenta si trage energic si liniar de la 1.500 rotatii pe minut (rpm) pana la peste 4.000 rpm. Volkswagen nu e o marca celebra pentru fiabilitatea motoarelor 2.0 TDI, asa ca ramane de vazut daca la acest motor, complet nou, au invatat din greseli.

Foarte interesant este si sistemul multimedia nou. Pe versiunile de top, de exemplu, are un senzor de proximitate care, atunci cand simte mana soferului sau a pasagerului in apropierea ecranului trece dintr-un mod „vizualizare” intr-un mod „de lucru”. Practic se activeaza niste butoane si astfel este optimizat intreg spatiu de pe afisaj. In modul afisare nu ai avea nevoie de acele butoane si ar fi mai util, de exemplu, sa vezi harta mai mare. Exact asta face acest senzor la sistemul multimedia de top, denumit Discover Pro.

Nu exista conceptul de „gaura in bord”, deci pana si cel mai chel Golf vine cu un sistem de baza (Composition Touch, 5 inch, fara CD si fara afisaj color, dar cu cititor de carduri SD, AUX-IN) care – aici este partea interesanta – are touchscreen. Exista versiuni de 5 inch, 5,8 inch si 8 inch pentru sistemul multimedia.

Interior Volkswagen Golf VII cu sistem multimedia Discover Pro (sursa - Volkswagen)Ca minusuri pentru sistemul multimedia de top, Discover Pro (singurul disponibil masinile de test din Sardinia), as nota ca poti vedea video doar pe ce CD sau DVD, nu si de pe carduri SD sau telefon. La fel si cu pozele. Nu se poate din telefon, dar este posibil de pe carduri SD, USB si CD/DVD.

Foarte interesanta este si grafica computerului de bord, amplasat intre cele doua ceasuri principale din bord. Animatiile ferestrelor sunt foarte avansate si nici macar la masinile premium nu gasesti asa ceva. Exista un mod de derulare orizontal (pentru a selecta telefonul, computerul de bord, etc) si unul vertical (disponibil dupa ce ai intrat intr-un anume meniu, de exemplu Driving Data: autonomie, distanta parcursa, viteza medie, etc.). Se poate vedea in clip la 03:25. O singura masina mai are ceva comparabil, si anume Ford Focus. In rest nu exista un alt model, fie si din clasa premium, care sa aiba o grafica atat de avansata.

Pleiada de tehnologii cu care vine noul Golf e atat de vasta incat n-are rost sa insist aici, pe larg poti citi AICI, in stirea despre prezentarea noului model.

In orice detaliu se vede ca Volkswagen s-a straduit din greu sa faca un Golf mai frumos, mai echilibrat si bun. Calitatea executiei si a materialelor sunt la un nivel foarte inalt. Rar vezi o masina de volum cu finisaje atat de ingrijite. Golf e o masina la care Volkswagen tine foarte mult si asta se vede.

Dar la fel de vizibila este si preocuparea pentru reducerea greutatii si a costurilor. Din pacate, la noul Golf Volkswagen a renuntat la pedala de acceleratie care porneste din podea. Era o solutie tehnica ceva mai ergonomica pentru picior si care batea un pic spre clasa premium.

Nici usile nu mai sunt ca pe vremuri, cu deschidere in trepte controlata de un bolt metalic. Acum sunt ca la oricare alta masina, cu deschiderea in trepte controlata doar de o tija din plastic. Practic, aici se vede ca Volkswagen a mers parca prea departe cu „taierile”.

Chiar si asa, Volkswagen Golf VII are toate premisele sa ramana cea mai bine vanduta masina din Europa. E un nou hit Volkswagen!

Volkswagen Golf VII (sursa - Volkswagen)

2 comentarii

Andrada 6 mai 2017 - 08:02

De ce pe anumite golf 7 scrie și lounge? Care e diferența? Mulțumesc anticipat pt eventualele răspunsuri

Reply
Adrian Mitrea 8 mai 2017 - 07:20

Buna, Andrada. Pe modelele pe scrie Lounge, acest termen se refera la o versiune speciala de echipare, cu dotari si design specificice. Asa cum modele mai vechi exista versiunea de echipare GOAL si scria acest lucru pe caroserie, discret.

Reply

Lasa un comentariu