Ford ar putea anunta ca intentioneaza sa inchida si uzina de la Southampton (Marea Britanie) unde lucreaza 500 de persoane pentru asamblarea utilitarei Transit, scrie presa britanica. Ford a anuntat miercuri ca vrea sa inchida uzina auto de la Genk (Belgia) pana la final de 2014 fiindca piata auto europeana a ajuns la cel mai slab nivel din ultimele doua decenii si e nevoie de masuri radicale. Estimarile arata ca Ford ar economisi anual 300 milioane dolari daca ar inchide uzina Genk.
Presa din Regatul Unit scrie ca joi Ford va discuta cu sindicalistii din UK despre viitorul uzinei Southampton, unde este asamblat vehiculul comercial Transit. Se zvoneste ca Ford ar vrea sa inchida fabrica, iar pe 25 octombrie compania va tine o conferinta de presa si va anunta planurile sale detaliate. Ford are mai multe situri de productie in Marea Britanie unde efectivele sale totale numara 11.500 angajati.
Ford produce din 1965 Transit la Southampton, uzina despre care s-a mai scris si in trecut ca ar putea fi inchisa, mai ales ca Transit este produs si in Turcia unde costurile cu forta de munca sunt mai mici.
Miercuri compania a anuntat planurile sale de restructurare ale activitatilor europene, cea mai radicala masura fiind intentia de a inchide uzina de la Genk (Belgia) unde lucreaza 4.300 de oameni. Compania spune ca a demarat procesul de consultare a reprezentantilor muncitorilor in vederea inchiderii uzinei, iar daca unitatea isi va inceta productia, noul Mondeo, Galaxy si S-Max vor fi produse la uzina din Valencia (Spania).
Cei de la Ford isi motiveaza decizia prin faptul ca piata auto vest-europeana a scazut cu 20% fata de 2007, iar anul curent este cel mai slab din ultimele decenii. In aceste conditii, desi in America de Nord face profit consistent, in Europa Ford se asteapta la pierderi record de un miliard de dolari anul acesta.
Problema cea mai mare care apare nu doar la Ford, ci si la rivali precum Peugeot-Citroen si Fiat, tine de supracapacitatea uzinelor europene, cea de la Genk producand spre exemplu la 60-65%, mult sub valoarea de 80% considerata a asigura un minim de rentabilitate.
In plus la aceasta uzina sunt construite masini care se afla aproape de finalul ciclului de productie, estimarile fiind ca inchiderea unitatii ar aduce economii anuale de 300 milioane dolari, Daca uzina belgiana va fi inchisa, productia C-Max si Grand C-Max de la Valencia va fi mutata in Germania la Saarlouis, pentru a se fac loc la uzina spaniola modelelor ce nu ar mai fi produse in Belgia.