Acasa Foto FOTO: Toyota aduce la Paris o versiune 100% electrica a modelului iQ, insa admite ca acest tip de masina nu reprezinta o solutie pe termen scurt si mediu

FOTO: Toyota aduce la Paris o versiune 100% electrica a modelului iQ, insa admite ca acest tip de masina nu reprezinta o solutie pe termen scurt si mediu

de Redactia 0-100.ro

Toyota IQ EV (sursa - Toyota)

Toyota va prezenta pe 27 septembrie la salonul auto de la Paris masina de serie IQ EV, automobil de clasa mini care se poate incarca in trei ore la o priza normala si apoi poate parcurge 85 km pana la urmatoarea incarcare. Toyota spune ca, desi vine cu o versiune gata de productie, masina nu va fi inca scoasa in volume mai mari fiindca multi dintre clienti sunt nemultumiti de autonomia automobilelor electrice din prezent, mai ales ca si numarul de statii de incarcare este dezamagitor.

iQ EV are numai 3,12 metri lungime, fiind cu 13 cm mai lunga decat iQ cu motor pe combustie interna. Pentru ca bateria montata sub podea este compacta, producatorul spune ca fata de iQ cu motor de 1,3 litri, cea electrica are cu doar 125 kg mai mult.

click aici pentru galerie foto

Compania spune ca iQ EV ajunge in 14 secunde de la 0, la 100 km/h, viteza maxima fiind de 125 km/h. Cu bateria de cea mai redusa capacitate autonomia promisa este de 85 km, o valoare destul de realista. La o statie speciala de incarcare bateria se poate incarca in proportie de 80% in doar un sfert de ora.

Toyota este realista si in ceea ce priveste viitorul acestui model 100% electric si precizeaza ca, desi la Paris vom vedea o varianta „gata de productie”, totusi masina nu va fi lansata in Europa fiindca multi clienti nu vor compromisuri la partea de autonomie si sunt si nemultumiti ca incarcarea dureaza atat de mult. In plus, Toyota admite si ca numarul de statii de incarcare este mult sub cel anticipat in urma cu cativa ani.

O versiune 100% electrica de dimensiunile lui iQ va fi totusi lansata in Japonia la final de an, dar se mizeaza pe 100 de exemplare, iar pretul este coplesitor: 36.000 de euro.

Toyota spune ca solutia pe termen mediu si lung este data de hibridele incarcabile la priza, stil Prius Plug In Hybrid care au si motor pe benzina, si motor electric si pot fi si incarcate la priza, autonomia unei astfel de masini putand ajunge la 1.200 km.

Cifrele din Japonia, piata-cheie pentru Prius Plug In Hybrid, arata insa foarte rau pentru ca Toyota estima 35-40.000 de masini pentru intreg 2012, in timp ce in primele opt luni s-au vandut sub 9.000 de unitati. O explicatie tine si de pret, in Europa el pleaca de la circa 33.000 euro.

O dovada ca hibridele sunt in continuare prioritatea Toyota este data si de faptul ca acum a anuntat ca in total gama sa va avea 21 de vehicule hibride in 2015, dintre care 14 vor fi complet noi iar restul restilizari.

Toyota va prezenta la Paris si a doua generatie a compactei Auris.

Lasa un comentariu