Acasa Citroen VIDEO, FOTO: Citroen lanseaza o versiune decapotabila a modelului DS3 la Salonul Auto de la Paris

VIDEO, FOTO: Citroen lanseaza o versiune decapotabila a modelului DS3 la Salonul Auto de la Paris

de Adrian Mitrea

Citroen DS3 Cabrio 2012 (sursa - Citroen)

Citroen DS3, primul model din gama speciala Distinctive Spirit (DS), cu aspiratii premium, primeste o varianta decapotabila cu ocazia Salonului Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie). DS3 Cabrio vine la circa trei ani dupa lansarea lui DS3, timp in care acest model a fost comercializat in 180.000 exemplare.

Pe langa DS3 si, mai nou, DS3 Cabrio, gama DS a Citroen mai include si modelele DS4 si DS5. In total, Citroen a comercializat 240.000 unitati DS din 2009 si pana in prezent.

click aici pentru galeria foto

„DS3 Cabrio este, in primul rand, un adevarat DS3, detinand toate atuurile modelului care-i sta la origine (…) Citroen a ales o solutie tehnica moderna pentru a sublinia caracterul unic al modelului si pentru a retine toate senzatiile rutiere oferite de modelul original. Contribuind la efortul de personalizare, sunt disponibile trei variante de soft top: negru, albastru Infini si DS Monogramme. DS3 cabrio mosteneste si nivelul de sofisticare al liniei DS, cu o semnatura luminoasa 3D inovatoare si un sistem original de deschidere a portbagajului”, spune producatorul auto francez.

Potrivit Citroen, DS3 Cabrio are trei unice:

  • plafonul retractabil electric pana la viteza de 120 km/h
  • cinci locuri reale oferite
  • cel mai mare portbagaj din segment (245 litri)

DS3 Cabrio, produs la uzina Poissy din Franta, va ajunge in showroom-uri la inceputul anului 2013. O versiune cu emisii reduse (99 g CO2/km) va fi disponibila inca de la lansare.

Citroen DS3 Cabrio are 3,95 m lungime, 1, 71 m latime si 1,46 m inaltime, mentinand astfel dimensiunile compacte ale modelului de origine.

Viitorii proprietari ai modelului DS3 Cabrio pot personaliza plafonul, caroseria, oglinzile retrovizoare si rotile. DS3 Cabrio este disponibil in trei culori pentru plafon: negru, albastru Infini si DS Monogramme. Citroen a mentinut efectul plafonului distinctiv „plutitor” prin colorarea panourilor laterale si folosirea culorii soft top-ului pe partea de sus a caroseriei. Culoarea bordului, a fantelor de aer si a manerului schimbatorului de viteze pot fi in culoarea soft topului sau a caroseriei. Sunt disponibile sase variante: gri, negru Brillant, alb, Carbotech, albastru Infini si gri Moondust.

DS3 Cabrio prezinta o semnatura luminoasa in trei dimensiuni bazata pe noua tehnologie 3D LED. Design-ul stopurilor este inspirat de cel al conceptelor Revolte si Survolt. Partea centrala a farului este formata dintr-un dreptunghi compus din 31 de LED-uri si un ansamblu de oglinzi care reproduce la infinit lumina. Unitatea 3D se lumineaza noaptea, cand farurile sunt aprinse si ziua cand soferul franeaza. O lama superioara compusa din 15 LED-uri subliniaza modulul 3D si are rol de lanterna, far lateral si stop.

Un detaliu interesant este ca farul 3D dispune de un logo DS cromat inramat intr-un cadru de culoare neagra.

„In timp ce majoritatea decapotabilelor cantaresc cu 100 kg mai mult decat modelul sursa, DS3 Cabrio este cu doar 25 kg mai greu decat modelul hatchback. Arhitectura optimizata a modelului cabriolet retine toata agilitatea si capacitatea de raspuns a originalului. Inginerii Citroen au reusit sa ofere modelului Cabrio rigiditatea modelului hatchback, folosind aceeasi arhitectura pentru laterale si adaugand ranforsari in jurul cabinei”, noteaza Citroen.

Plafonul are nevoie de 16 secunde pentru a se inchide complet, la viteze de pana la 120 km/h. Capotatea si decapotarea vehiculului se efectueaza cu ajutorul unui buton situat pe consola din plafoniera, care ofera trei pozitii de deschidere: intermediar, orizontal si total. Chiar si in versiunea orizontal, soft top-ul se intinde pana in spatele pasagerilor.

Inginerii s-au concentrat pe partea acustica, in primul rand alegand panze de inalta calitate pentru plafon, cu izolatie fonica similara versiunii hatchback. De asemenea, a fost conceput un deflector aerodinamic pentru confort acustic optim in momentul in care masina este decapotata. Aceasta componenta intra in actiune imediat cum plafonul este deschis, deviand curentii de aer si prevenind rafalele de vant in interior.

Citroen DS3 Cabrio 2012 (sursa - Citroen)

comenteaza si pe clubcitroen si psaclub

Lasa un comentariu