Better Place, furnizor global de infrastructura pentru masini electrice, ia un imprumut de 40 milioane euro de la Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru a dezvolta retele de incarcare pentru masini electrice, in principal in Danemarca si Israel.
Better Place vrea sa convinga mai multe companii si autoritati din Europa pentru a dezvolta infrastructura de reincarcare pentru automobile electrice.
„Coridorul Copenhaga-Paris are 1.220 km, adica aproximativ aceeasi distanta pe care am parcurs-o recent in Israel cu un Fluence Z.E., schimband baterii, fara sa ma opresc mult sa reincarc”, a declarat Shai Agassi, fondatorul si directorul general executiv (CEO) al Better Place – care are sustinerea unor investitori foarte puternici, printre care HSBC si Israel Corp.
In Israel, mai mult de jumatate din reteaua nationala de reincarcare pentru masini electrice este functionala si disponibila soferilor.
Singurul producator auto care imbratiseaza solutia schimbarii bateriei consumate cu una incarcata este Renault.
Parerile privind raspandirea in piata a masinilor electrice sunt impartite. Europa ar putea deveni cea mai mare piata pentru masini electrice in 2020, an in care estimarile firmei de cercetare J.D. Power indica o piata mondiala de 1,3 milioane de vehicule electrice, echivalentul a 1,8% din totalul automobilelor vandute anual.
Anul trecut s-au inmatriculat 8.700 masini electrice in intreaga Uniune Europeana.