Acasa Chevrolet General Motors stabileste un nou record de sponsorizare in lumea fotbalului prin intelegerea semnata cu Manchester Utd

General Motors stabileste un nou record de sponsorizare in lumea fotbalului prin intelegerea semnata cu Manchester Utd

de Vlad Barza

Man Utd are acum pe-triocuri numele companiei de asigurari AON (sursa - Reuters)

General Motors a semnat un acord de sponsorizare cu celebrul club englez de fotbal Manchester Utd catre care va palti 559 milioane dolari pentru ca numele Chevrolet sa fie inscris pe tricourile jucatorilor legendarului club. Intelegerea incepe in 2014 si este pe sapte ani, reprezentand un nou record financiar pentru o sponsorizare din lumea fotbalului.

Acordul debuteaza in sezonul 2014-15 si va dura sapte ani, suma anuala ce va fi platita de GM urmand sa porneasca de la 70 milioane dolari si sa creasca de la an la cu circa 2%.

In prezent pe tricourile jucatorilor echipei figureaza numele companiei de asigurari AON care da anual aproape 20 milioane lire. In 2006 cand Vodafone era sponsorul echipei, aceasta primea circa 8 milioane lire/an, iar AIG care a sponsorizat Man Utd intre 2007 si 2010 platea circa 14 milioane lire. Dupa cum se vede sumele au crescut de la an la an, insa acordul cu Chevrolet reprezinta un salt financiar semnificativ.

Acordul Chevrolet-Man Utd este controversat in cadrul GM care si-a concediat cu putin timp in urma seful global pe partea de marketing: Joel Ewanick. Motivul este destul de neclar, insa oficial GM a spus ca el nu si-a indeplinit toate indatoririle de serviciu, iar neoficial s-a spus ca ar fi ascuns board-ului companiei detalii despre acordul cu clubul englez.

Manchester United a castigat de 19 ori campionatul englez si a fost de trei ori campioana Europei. Clubul detinut de familia americana Glazer vrea sa se listeze in aceasta vara la bursa de la New York.

Lasa un comentariu