Acasa Curiozitati STUDIU: Ce marci ii fascineaza pe romani. Ferrari e pe primul loc, iar Porsche in top zece, dar sub Durex si ciocolata Rom

STUDIU: Ce marci ii fascineaza pe romani. Ferrari e pe primul loc, iar Porsche in top zece, dar sub Durex si ciocolata Rom

de Adrian Mitrea

Ferrari 458 Italia (sursa - Ferrari)

Cea mai fascinanta marca pentru romani este Ferrari, atat la categoria auto, cat si in clasamentul general, iar marca Porsche figureaza si ea in top zece, dar sub motocicletele Harley-Davidson, prezervativele Durex si ciocolata Rom, reiese dintr-un studiu realizat de firma de cercetare Unlock Market Research, pentru revista Biz.

Interesant este ca marci auto foarte populare pe piata de masini noi si second hand, cum ar Volkswagen, Audi, Opel si Dacia, nu figureaza in topul 50 al marcilor fascinante, in schimb BMW, MINI si Volvo se afla in clasament.

Iata ce marci auto sunt gasite fascinante de catre romani. Prima cifra indica pozitia in categoria auto/moto, iar cifra din paranteza desemneaza pozitia in clasamentul general.

  • 1. (1.) Ferrari
  • 2. (7.) Harley-Davidson
  • 3. (9.) Porsche
  • 4. (21.) Yamaha
  • 5. (32.) BMW
  • 6. (38.) MINI
  • 7. (42.) Volvo
Topul complet poate fi consultat AICI.

In 2011, Unlock Market Research a realizat un studiu ce viza atat definirea fascinatiei in perceptia consumatorilor, cat si masurarea indexului de fascinatie pentru o serie de branduri cunoscute. In 2012, cercetarea a fost reluata, de aceasta data vizand doar masurarea indexului de fascinatie, construit pe baza informatiilor colectate in cadrul studiului initial.

Editia Branduri Fascinante 2012 a fost realizata pe un esantion reprezentativ urban, de 600 de respondenti, prin metoda intervievarii telefonice (chestionare CATI). Respondentii au evaluat brandurile din cate patru categorii de produse (dintr-un maxim posibil de 8 categorii), prin raportare la o baterie de atribute pragmatice si emotionale, definitorii pentru fascinatie. In urma acestei evaluari, pentru fiecare brand a fost calculat un indice al fascinatiei, iar rezultatele au fost compilate intr-un top al celor mai fascinante 50 de branduri pentru anul 2012.

In cadrul studiului au fost identificate patru categorii de marci, in functie de fascinatie si notorietate: branduri cu notorietate mica si putin fascinante, branduri cu notorietate mare dar putin fascinante, branduri cu notorietate mica dar foarte fascinante si, in sfarsit, branduri cu notorietate mare si foarte fascinante.

Lasa un comentariu