Piata de materiale plastice pentru masini electrice va cunoaste un trend crescator si va atinge valoarea de 73 milioane dolari in 2017, de la doar 0,5 milioane dolari in 2010, ca urmare a cresterii productiei de autovehicule electrice, cu un avans estimat la 80% pentru urmatorii cinci ani, potrivit analistilor de la firma de cercetare Frost & Sullivan.
Necesitatea de a mari autonomia masinilor electrice, in paralel cu avantajul de a avea masini mai usoare, va creste cererea de materiale plastice.
„Masinile electrice sunt de obicei caracterizate prin baterii uriase care se adauga la greutatea totala a vehiculului si afecteaza autonomia. Pentru a compensa greutatea bateriei, metalele sunt tot mai mult inlocuite de plastic”, a declarat Shree Vidhyaa Karunanidhi, analist la Frost & Sullivan.
Componente structurale importante, cum ar fi cutiile de viteze si motoarele sunt fabricate din metal. Puterea si rezistenta la impact indica faptul ca metalele vor ramane materialul preferat pentru acestea. Chiar si asa, materiale plastice au un potential imens in producerea de tevi de racire, pompe, ventilatoare.
Daca in anii ’70 masele plastice reprezentau 6% din greutatea unei masini, in prezent procentul este de 12-15%, iar pana in 2020 vor reprezenta 25%, considera BASF, lider mondial in domeniul chimic si furnizor de materii prime in industria auto.
Trecerea la componente din plastic in locul celor metalice aduce constructorilor auto economii de 30% pe partea de costuri, potrivit BASF.