Acasa Romania Benoit Fricard, BASF: Trecerea la componente din plastic in locul celor metalice aduce constructorilor auto economii de 30% la partea de costuri

Benoit Fricard, BASF: Trecerea la componente din plastic in locul celor metalice aduce constructorilor auto economii de 30% la partea de costuri

de Vlad Barza

Intr-o uzina BASF (sursa - BASF)

In anii urmatori vom vedea pe sosele masini cu roti facute 100% din plastic, iar peste jumatate de secol am putea vedea si automobile cu caroserie facuta complet din plastic, au spus intr-un eveniment de presa reprezentantii concernului german din industria chimica BASF. Plasticul este usor de proiectat si de produs, iar constructorii auto isi pot reduce costurile de productie cu 30% daca inlocuiesc componentele din metal, cu unele din plastic, adauga cei de la BASF.

Plasticul e folosit de jumatate de secol in industria auto

Cand ne referim la plasticul folosit intr-un automobil ne vine in minte materialul de proasta calitate de pe bordul multor modele de buget, insa per total masele plastice reprezinta 12-15% din greutatea unei masini in prezent, iar estimarile arata ca se va ajunge la un sfert din total, la finalul deceniului, au spus reprezentantii concernului BASF intr-un eveniment de presa la Bucuresti.

Trecerea de la plastic la metal s-a facut treptat si, ca si comparatie, acum patru decenii plasticul reprezenta doar 6% din greutatea unui vehicul. Plasticul in masini a fost folosit incepand cu finalul anilor 50′ si atunci s-a demarat cu componentele foarte simple, iar lucrurile au evoluat apoi.

Mai ales componentele foarte grele au inceput sa fie facute nu din metal, ci din plastic, exemple in acest sens fiind conductele de admisie, diversele carcase ale unor sisteme importante si conectori ai mai multor sisteme, cum ar fi cel electric, explica Benoit Fricard, sef de vanzari si inginerie la divizia Plastics a BASF pentru Europa Centrala si de Est.

Economii substantiale la partea de costuri, castig in ceea ce priveste rezistenta

„Folosirea unei piese din plastic in locul uneia din metal poate aduce economii de cost de 30% constructorilor auto” explica reprezentanmtul BASF care adauga ca plasticul este flexibil, usor de proiectat si usor de produs. In plus, vorbim de reducerea greutatii, dar si de un material care a devenit extrem de rezistent si la temperaturi foarte mari.

Trecerea de la plastic la metal va continua si vorbim despre roti, BASF prezentand roti 100% din plastic pe conceptul smart forvision expus la Frankfurt in 2010. Fricard spune ca in maxim patru – cinci ani aceste roti pot ajunge pe modele de serie si explica avantajele „Vorbim de reducerea greutatii cu 30 – 40% pentru fiecare roata si daca ne gandim la toate patru inseamna ca reducerea va fi de 6 – 9 kg fata de rotile clasice”, precizeaza el.

In plus, pe viitor se va folosi mai mult plastic si la scaune, in special la structura lor, insa mai sunt ceva pasi de parcurs fiindca mecanismele utilizate la scaune sunt foarte complexe.

Intrebat daca exista sanse sa vedem pe viitor o caroserie complet din plastic, Fricard a spus ca „mai este un drum lung pana acolo, probabil ca vorbim de 50 – 60 de ani”.

BASF, compania care vopeseste Daciile la Mioveni

In Romania, BASF acopera patru segmente importante pentru industria auto: mase plastice, poliuretani, produse de finisare (lacuri si vopsele industriale) si produse pentru buna functionare a autoturismelor (aditivi pentru benzina si motorina, lichide de frana, antigel, materii prime pentru productia de lubrifianti auto, lichide de racire).

In Romania, concernul este prezent prin BASF SRL, infiintata in anul 1993 si avand drept asociat unic firma BASF Aktiengesellschaft, cu sediul in Ludwigshafen, Germania. Tot pe piata locala activeaza si BASF Coatings Services SRL si WIEE Romania, fondata in 2000 si apartinand companiei Wintershall, parte a Grupului BASF.

Pe piata locala, BASF activeaza pe segmente precum: auto, constructii, agricultura, energie (gaze) si petrochimie. Compania are peste 90 de angajati, dintre care 35 sunt direct implicati in activitatea de vanzari.

In 2007, divizia Coatings din cadrul BASF isi incepe activitatea in fabrica de la Pitesti, ca furnizor principal al Dacia – Renault pentru procesul de vopsire a autoturismelor produse la Mioveni. In acelasi an, BASF inaugureaza fabrica de langa Ploiesti in care se produc aditivi pentru beton, fabrica a carei capacitate de productie a fost dublata. BASF la afla la inceputul unei colaborari cu Ford Craiova, insa nu pe partea de vopsitorie.

Vanzari de jumatate de miliard de euro in tara si 73 miliarde pe plan mondial

BASF vinde in Romania in valoare de peste 500 milioane euro/anual, cifra incluzand toate domeniile in care activeaza, nu doar auto. Pe partea de automotive concernul german de chimie livreaza in tara materii prime catre furnizori precum ELJ, Delta Invest, Pyle, Mahle si MGI Coutier.

Concernul german este cel mai mare furnizor de produse chimice pentru industria auto, principalii competitori fiind DuPont, Bayer Material, PPg Industries si Dow Automotive.

Compania furnizeaza materii prime pentru numeroase industrii, de la substante chimice de baza, produse pentru protectia plantelor, produse chimice pentru constructii, materiale plastice, poliuretani, dispersii si pigmenti, produse pentru industria hartiei, detergentilor si produse pentru curatenie, pana la produse pentru industria petrochimica si rafinarii, produse pentru nutritia umana si cea animala.

Concernul are 110.000 de angajati pe plan mondial si a realizat o cifra de afaceri de 73 miliarde euro pe plan mondial anul trecut, din care aproape zece miliarde euro pe segmentul auto.

Control de calitate la BASF (sursa - BASF)

Lasa un comentariu