Acasa BMW BMW a devansat Toyota in topul celor mai valoroase marci auto

BMW a devansat Toyota in topul celor mai valoroase marci auto

de Vlad Barza

BMW Seria 3 (sursa - BMW)

BMW este cea mai valoroasa marca auto, 24,6 miliarde dolari, marca germana depasind Toyota care a fost lider al categoriei atat in 2011, cat si intre 2006 si 2009, arata editia 2012 a studiului BradZ realizat de Millward Brown. Cele mai valoroase brand-uri din lume sunt Apple, IBM si Google care depasesc 100 miliarde dolari, iar la categoria auto exista o marca nou intrata in top zece: Hyundai.

Clasamentul arata ca BMW este cea mai valoroasa marca auto (24,6 miliarde dolari) urmata de Toyota (21,7) si Mercedes Benz (16,1 miliarde dolari). Honda valoreaza peste 12 miliarde dolari, iar Nissan, Volkswagen si Ford au depasit pragul de sapte miliarde dolari. Audi, Hyundai si Lexus incheie top zece al celor mai valoroase brand-uri auto.

Criza economica a erodat valoarea unor brand-uri auto fata de editia 2011 a studiului, Honda si Toyota avand scaderi de 10-11%, in timp ce Audi a avut o evolutie buna, urcand cu 23%.

In clasamentul general Apple a ramas cel mai valoros brand (182 miliarde dolari), IBM a avansat pe doi (115 miliarde dolari), iar Google a cazut pe locul trei, cu o valoare de 107 miliarde. Alte patru marci au depasit pragul de 70 miliarde dolari: McDonald’s, Microsoft, Coca Cola si Marlboro.

Top zece al celor mai valoroase marci auto (sursa - Millward Brown)

Lasa un comentariu