Circa 15-20% din ingineria pentru Dacia Lodgy a fost realizata in Romania, la Renault Technologie Roumanie (RTR), iar pentru productia masinii 31 de furnizori din Romania exporta catre Maroc 270 de referinte (tipuri de componente), au dezvaluit oficialii Renault si Dacia intr-o conferinta de presa organizata in Maroc, cu ocazia testelor pentru presa cu masina.
Uzina Vehicule Dacia (UVD) din Mioveni realizeaza 13 piese presaj si sapte elemente de caroserie pentru Lodgy, iar Uzina Mecanica (UMCD) din tara exporta motorul K7M (1,6 litri, 85 CP) si unele elemente de sasiu.
In total 270 de referinte de la 31 de furnizori localizati in Romania sunt exportate in Moroc pentru ca Dacia Lodgy sa poata fi produsa in Tanger. Aceste declaratii vin pe fondul temerilor ca Renault ar putea renunta, in timp, la activitatile din Romania.
Ingineria pentru Dacia Lodgy a fost realizata in proportie de 15-20% in Romania. Ideea de design a masinii, asa cum a ajuns ea in productie, a venit de la centrul de design Renault din Brazilia, iar finalizarea designului a fost facuta in Franta, a declarat pentru 0-100.ro designerul gamei Entry a Renault, David Durand.
Chiar si asa, este mult spus ca ideea este 100% braziliana pentru ca in fiecare centru de design Renault din lume, inclusiv in cel din Bucuresti, diversitatea de nationalitati este foarte mare.
Uzina din Maroc a inceput productia Lodgy in prima decada a lui februarie, urmand sa mai scoata doua noi modele in 2012.
Cererea va fi atat de mare pe viitor incat uzinele din Maroc si Romania vor ajunge sa produca aceleasi modele Dacia, spunea la salonul auto de la Geneva, Jean-Christophe Kugler, director pentru regiunea Euromed la Renault. El considera ca existenta unei concurente pentru uzina din Romania este un lucru pozitiv ce va stimula progresul si adauga ca Turcia produce masini la standarde de calitate extrem de bune.
Un reportaj despre uzina din Tanger si fotogalerii cu aceasta puteti vedea aici. Pe larg despre preturile si echiparile Lodgy puteti afla aici.
Corespondenta din Maroc