Acasa Industrie Problemele unui producator german de rasini speciale baga in sedinta greii industriei auto mondiale

Problemele unui producator german de rasini speciale baga in sedinta greii industriei auto mondiale

de Vlad Barza

Uzina chimica Evonik (sursa - Evonik Industries)

Un incendiu izbucnit la final de martie intr-o fabrica a unei obscure companii germane starneste ingrijorare in intreaga industrie auto fiindca rasinile produse acolo sunt esentiale in lantul de productie auto si este foarta posibil sa apara intarzieri pentru ca nu pot fi gasite rapid alternative pentru materialele furnizate, scrie Financial Times. 200 de directori din industria auto s-au strans la Detroit pentru a vedea ce-i de facut, iar concluzia este ca trebuie sa se vina cu solutii cat mai rapid.

Totul a pornit de la o explozie izbucnita pe 31 martie la producatorul german din industria chimica Evonik Industries. Au murit doua persoane, iar fabrica a fost partial distrusa, astfel incat productia nu se va relua pentru cel putin trei luni. Problema pentru intreaga industrie auto vine de la faptul ca la fabrica germana grav avariata se produce un tip special de rasina folosit in productia unui tip de nylon utilizat la izolatii si conectori din sistemul de injectie si in cel de franare.

Evonik Industries este unul dintre cei mai mari producatori ai rasinii nylon-12 utilizata pe scar alarga in industria auto, dar si pentru panouri solare, insa compania funrizeaza materiale unor alte firme care le dezvolta si continua imensul lant de furnizori care participa la productia unui automobil. Problema este insa ca nu mai sunt stocuri atat de mari pentru aceasta componente, astfel ca 200 de executivi din industrie s-au adunat la Detroit pentru a gasi solutii,.

Concluzia intalniri a fost ca o parte importanta din capacitatea globala de productie a acestei rasini a fost compromisa, iar pe viitor vor mai fi organizate intalniri pentru a se discuta situatia stocurilor si alternative posibile. Majoritatea producatorilor spun ca nu au simtit consecinte negative pana acum, insa General Motors spune ca a constituit un grup de lucru care discuta cu diversi furnizori, inclusiv cu cel afectat, pentru a vedea cum poate fi rezolvata criza.

Compania Evonik spune ca face tot posibilul pentru a relua productia, insa a admis ca mai repede de trei luni nu va putea sa reinceapa lucrul. Compania va deschide si o uzina in Asia, insa acest lucru se concretizeaza abia in trei ani.

Evonik are 34.000 de angajati pe plan mondial, a generat vanzari de 13,3 miliarde euro in ultimul an fiscal si isi comercializeaza produsele in 100 de tari.

Analisti citati de FT spun ca, desi vorbim despre o componenta ce pare neimportanta, companiile auto trebuie sa gaseasca rapid o solutie fiindca sistemele de injectie si de franare nu pot fi rapid modificate la partea de design in functie de materialele care stau la dispozitia constructorilor.

Crize – aparute la mici furnizori si care apoi se extind la nivelul industriei – au mai fost si in 2011, in special din cauza tsunami-ului japonez. Spre exemplu o serie de marci nu au mai putut livra masini de anumite nuante de culoare fiindca fabrica de unde provenea un tip special de pigment fusese grav avariata de tsunami.

Lasa un comentariu