Grupul auto francez PSA Peugeot Citroen isi vinde cladirea-sediu central din Paris, amplasata in apropierea Arcului de Triumf, pentru suma de 245 milioane euro, a anuntat compania. PSA va continua sa functioneze in aceeasi cladire, platind un leasing pentru rascumparare timp de noua ani.
Acest anunt vine la scurt timp dupa ce grupul auto francez a anuntat decizii radicale pentru a stabiliza situatia financiara a companiei.
Pentru a incerca sa readuca compania pe profit, conducerea PSA a decis:
- Amanarea cu sapte luni a procesului de dezvoltare a unei transmisii cu dublu ambreiaj (perceputa de utilizator ca automata). In aceasta perioada vor fi explorate metode mai eficiente din punctul de vedere al costurilor, iar PSA se gandeste sa caute o solutie la noul partener General Motors, care i-ar putea furniza o astfel de cutie de viteze
- Proiectul pentru un automobil de clasa C pentru uzina PSA din Madrid, Spania, ramane in continuare suspendat
- PSA Peugeot Citroen noteaza ca saptamanile de lucru scurtate au fost necesare pentru a reduce stocurile de masini si pentru a le mentine sub control, in contextul in care piata europeana a scazut cu 9% in 2012.
Parteneriatul cu GM i-a determinat pe cei de la PSA sa creeze cinci grupuri de lucru, dupa cum urmeaza:
- Doua grupuri studiaza fezabilitatea dezvoltarii de masini pe platforme comune a sedanurilor mari si a masinilor compacte spatioase (probabil monovolumele de clasa C, precum Opel Zafira, Citroen C4 Picasso – n.r.)
- Un grup lucreaza la un proiect de masina mica destinata pietelor emergente, iar o prima aplicatie a acestuia ar putea fi vazut mai intai in America Latina
- Un grup se ocupa de un program pentru a dezvolta in comun o platforma pentru masini cu emisii reduse de CO2
- Un grup lucreaza programul pentru cutia de viteze cu dublu ambreiaj (DCT – Double Clutch Transmission), proiect suspendat ca parte a planurilor de reducere a costurilor in 2012
„Reprezentantii angajatilor vor fi informati si consultati cand grupurile de lucru vor avea concluzii. Echipele pentru cercetare si dezvoltare s-ar putea sa fie nevoite sa-si schimbe unele atributii, dar numarul de angajati din departament va ramane acelasi”, se arata intr-un comunicat al PSA Peugeot Citroen.
In ceea ce priveste retragerea Fiat din parteneriatul pentru uzina de la Sevelnord, in jurul anului 2017, conducerea PSA vrea sa:
- clarifice termenii in care Fiat se retrage, pentru ca PSA sa poata reactiona cat mai repede cu putinta
- gaseasca un nou partener
- continue sa imbunatateasca competitivitatea uzinei