Acasa Dacia Dacia va aduce in toamna la Paris noua generatie Sandero. Gama marcii nu va depasi zece modele fiindca strategia de afaceri ar risca sa fie pusa in pericol

Dacia va aduce in toamna la Paris noua generatie Sandero. Gama marcii nu va depasi zece modele fiindca strategia de afaceri ar risca sa fie pusa in pericol

de Vlad Barza

Carlos Tavares (sursa - HotNews.ro)

Dacia va prezenta in toamna la salonul de la Paris noua generatie a masinii de clasa mica Sandero, iar in timp ce modelul Lodgy lansat acum la salonul de la Geneva nu va omori break-ul Logan MCV fiindca se adreseaza unui segment diferit de public, a spus intr-o discutie cu presa romana Carlos Tavares, al doilea om ca importanta la Renault. El a mai spus ca cresterea gamei Dacia a fost limitata la noua – zece modele fiindca peste acest numar lucrurile nu mai pot fi gestionate corect si modelul de business care functioneaza bine acum risca sa fie pus in pericol. Ce vor clientii noului Logan si ce sanse sunt sa vedem un Duster camioneta puteti citi in articol.

Noua generatie Sandero vine in toamna la Paris

Carlos Tavares a spus ca la salonul de la Paris din toamna lui 2012 va fi reinnoit modelul de clasa mica Sandero care a fost lansat in Europa in primavara lui 2008 „Va fi in continuare o masina de segment B, insa designul va fi mult mai modern, atat la interior, cat si la exterior dar e inca devreme pentru a detalia”. Intrebat daca noul Sandero va fi un facelift sau o noua generatie, oficialul Renault a spus ca va fi vorba de o noua generatie. Informatia este o surpriza fiindca din cele aflate pana acum Sandero urma sa fie lansata dupa Logan 2.

Noua generatie Logan va fi mai moderna, insa va pastra conceptul de masina ce „nu contine decat lucruri folositoare”

Intrebat cand va fi lansata noua generatie Logan, directorul operational al Renault a spus ca nu va fi prezentat la salonul de la Paris si cel mai probabil nu va fi anul acesta cand Dacia are oricum un program plin de lansari.

click aici pentru galerie foto cu standul Dacia

Intrebat daca va fi pastrat numele Logan si la a doua generatie, Tavares a spus ca probabil va fi pastrat. „Dezbaterea nu s-a terminat, ne-am putea razgandi, insa Logan este mai mult decat o masina (…) Esta spatioasa, eficienta si cred ca oamenii asociaza numele Logan cu ceva care nu contine lucuri nefolositoare, platesti doar pentru ce folosesti si nu ai nicio surpriza. Logan cred ca a adus acest concept care spune ca nu exista surprize neplacute la cumpararea unei masini. Nu trebuie sa-ti fie frica sa cumperi masina, o vezi, nu trebuie sa te targuiesti si nu trebuie sa studiezi trei luni manualul de utilizare ca sa intelegi totul. Acest concept trebuie pastrat, e … marca inregistrata”.

Vorbind despre clientii de Logan, oficialul Renault spune ca acestia nu vor briz-briz-uri ca la masinile mai scumpe care sunt „ca un brad de Craciun”. Clientii de Logan urasc lucrurile prea sofisticate, le considera prea complexe si cu risc sa creeze probleme.

Lodgy nu va omori MCV, cele doua masini se completeaza reciproc

„Lodgy este in segmentul monovolulmelor, dar MCV e mai aproape de vehiculele comerciale usoare, astfel ca Lodgy va fi orientat catre familiile mari, cu doi, trei, patru copii, in timp ce MCV este gandit pentru flotele de companii, cam asta ar fi directia”, spune inaltul oficial Renault, intrebat care va fi efectul modernului Lodgy asupra break-ului Logan MCV.

Tavares nu a dat un raspuns la intrebarea daca si Logan MCV va fi reinnoit, iar intrebat cand va fi scos din productie Logan VAN, el a spus ca filosofia e simpla: nu se scot din productie masini care se vand bine.

Un Duster camioneta este posibil, o Dacie de clasa mini nu este deloc in planuri

Intrebat daca este posibila lansarea unui pick-up bazat pe Duster, oficialul Renault a raspuns afirmativ, insa nu exista planuri imediate. „Este posibil, dar va deveni probabil cand directorul de program va face o propunere si cand se va considera ca planul este robust. Pentru moment nu s- a decis nimic”.

Intrebat daca este posibila lansarea unei Dacii de mici dimensiuni, cam cat un Twingo, Tavares a spus ca nu existe planuri pentru asa ceva fiindca este foarte clar faptul ca cei care cumpara Dacia vor mult spatiu, iar o masina foarte mica nu le poate oferi acest lucru. „Cu Lodgy noi vindem practic o masina de segment C, la pret de segment B, nu cred ca un client Dacia ar vrea o masina de mici dimensiuni cu posibilitati limitate pentru a merge zilnic la birou, vor o masina versatila cu care sa mergi si la lucru, dar si in weekend sau in concediu cu familia. (…) Clasa A nu este segmentul in care valorile marcii sa fie puse in valoare”.

S-a vorbit mult despre posibilitatea unei Dacii mai mari, ceva in genul Renault Fluence, Tavares a raspuns ca nu exista o limitare in afara de investitiile totale si complexitatea unui astfel de proiect. „Daca mergi prea departe poti face praf totul, si planuri si distributia si companiile de vanzari daca ai prea multe modele si un marketing fragmentat”. Intrebat daca vede posibila existenta unei Dacii care sa coste in versiunea cu maxime dotari peste 20.000 euro, raspunsul lui Tavares a fost negativ, si a adaugat: „Trebuie sa fim pragmatici totusi”.

O gama cu peste zece modele ar distruge valoarea modelului de afaceri

„Nu cred ca ar fi viabil un plan de afaceri in care gama Dacia sa aiba mai mult de zece modele, prefer sa ramanem la aceste dimensiuni. E o limitare in folosirea optima a resurselor si daca portofoliul este prea mare nu le mai poti folosi in mod optim si sa oferi suport tuturor modelelor. De aceea am decis sa limitam marimea gamei la noua – zece fiindca dincolo de asta vom ajunge sa creeam o complexitate care va distruge valoarea modelului de afaceri si eficienta operatiunilor, lucruri care ne permit sa fim competitivi la partea de cost”. El spune ca numarul de zece modele este unul rezonabil. Cu Lodgy, Dacia a ajuns la sapte modele.

Chiar si cu gama de anul trecut, sase modele, Renault a vandut peste 800.000 de masini din gama Entry (peste 300.000 sub marca Dacia, restul sub marca Renault), insa cu venirea Lodgy, a celor trei noi modele de anul acesta si a noului Logan, vanzarile anuale vor trece de peste un milion de unitati in 2014 sau 2015.

Intrebat unde ar mai putea Dacia sa-si creasca in mod serios afacerile, al doilea om din Renault a spus ca Africa este o regiune cu mare potential, la fel cum a fost si cazul Americii Latine. „Principala  amenintare pentru Dacia este sa fim prinsi din urma de concurenta. In industria auto nu tii secrete, trebuie sa te misti, sa fugi chiar, daca nu te misti destul de repede pierzi teren, iar daca te opresti, pierzi”, spune Carlos Tavares.

Corespondenta de la Paris.

Lasa un comentariu