Acasa Romania STUDIU: Clienti romani de Nissan, Skoda si Chevrolet sunt cei mai multumiti de service

STUDIU: Clienti romani de Nissan, Skoda si Chevrolet sunt cei mai multumiti de service

de Adrian Mitrea

Chevrolet Spark (sursa - Chevrolet)

Clientii romani de masini marca Nissan, Skoda si Chevrolet sunt cei mai multumiti de service, reiese dintr-un studiu DaedalusMillwardBrown si auto.ro. Cercetarea mai arata ca oamenii sunt satisfacuti doar de pretul mai mic la service-urile independente, dar se arata nesatisfacuti in legatura cu amablitatea personalului, respectarea termenlor promise, rapiditatea si calitatea lucrarii.

Pe de alta parte, service-urile de marca sunt pe placul clientilor din mai multe puncte de vedere, mai putin cel care tine de pret.

Cele mai frecvente probleme auto intalnite in ultimul an au fost cele mecanice, in proportie de 30%, si 25% probleme cu uzura altor componente. Un procentaj de 35% dintre respondenti sustin ca nu au avut nicio problema cu autoturismul personal in ultimele 12 luni.

Peste 60% dintre romani au ajuns in service pentru a efectua revizia periodica si 34% pentru reparatii aparute in urma unor probleme (mecanice, electrice, uzura componentelor).

Romanii obtin informatii despre service-uri in special de la prieteni (48%) si de pe site-urile de specialitate (23%). Ei prefera service-urile de marca (45%) in detrimentul service-urile independente (28%). Iar 27% dintre romani isi repara singuri masina. Cei care detin masini noi aleg in principal service-urile de marca – cu 21% mai mult decat proprietarii de masini rulate.

Posesorii de Dacia (dupa 2004) si Skoda aleg mai degraba service-urile de marca. Complexitatea reparatiilor la noile modele Dacia si Skoda, dar si nevoia de garantii la manopera, trimit oamenii in service-urile de marca. In cazul acestor modele, a scazut si ponderea reparatiilor in regie proprie. La polul opus sunt posesorii de Dacia vechi si Daewoo care prefera mai degraba repararea in regie proprie.

Studiul a fost realizat de DaedalusMillwardBrown si auto.ro, in perioada mai-octombrie 2011, pe 26.525 respondenti (persoane cu varsta mai mare de 18 ani). Datele au fost culese prin chestionar online, metoda de cercetare fiind sondajul online.

Lasa un comentariu