Intr-o piata auto auto tot mai dificila si imprevizibila tot mai putine marci avanseaza cifre si asteptari. „Nu avem tinte de vanzari pe 2012, nici ca volume, nici din punctul de vedere al cotei de piata, dar mi-am propus sa aratam clientilor adevarata valoare a masinilor noastre si sa-i facem sa se urce in ele”, a spus directorul Chevrolet pentru Romania, Catalin Manta, intr-o intalnire cu presa. Ca noutati, in toamna vor fi lansate modelele Cruze break si Malibu, insa Volt se lasa asteptat.
Odata cu modelul Cruze station wagon (break), intreaga familie de modele Cruze (sedan si hatchback) va primi imbunatatiri (la nivelul barelor de protectiei si plansei de bord). In plus, din acest an, pe Cruze va fi disponibila o noua motorizare turbo diesel, de 1,7 litri, de 130 Cai Putere (CP), dar si una pe benzina, de 1,4 litri turbo, cu 140 CP. Pe larg despre noutatile de pe Cruze poti citi AICI.
Malibu, limuzina de clasa medie, va veni in Romania doar cu motorul turbo diesel de 2 litri de 160 CP, desi in anumite piete mai poate fi comandata cu un propulsor aspirat pe benzina de 2,4 litri. Mai multe despre Malibu poti citi AICI.
Modelul cu tractiune electrica Volt, care dispune si de un generator pe benzina, nu va fi comercializat deocamdata in Romania, din cauza pretului ridicat si a infrastructurii electrice de incarcare deficitare. In plus, dealerii care vor sa comercializeze Volt trebuie sa faca investitii consistente in service si training, lucru care implica costuri ce nu vor putea fi justificate prin doar cateva masini vandute.
„O masina cum e Volt merita mai mult decat sa o aduci in showroom”, spune Manta.
0-100.ro a publicat un test drive „Prima impresie” cu Volt in octombrie 2011, pe care il poti citi AICI.
Potrivit lui Manta, vanzarile fara Programul Rabla merg greu, insa chiar si asa cateva modele se vand bine: Aveo si Cruze. In cazul lui Aveo 80% din masinile livrate in Romania sunt sedan si restul de 20% hatchback. Pentru motorul de 1,4 litri pe benzina opteaza circa 60% dintre clienti, iar restul de 40% aleg propulsorul de 1,2 litri pe benzina. Recent, in gama a aparut si Aveo diesel (1,3 litri).