Acasa Piata Auto Ce culori de masini au ales romanii in 2011 si care au fost segmentele cu cele mai mari cresteri

Ce culori de masini au ales romanii in 2011 si care au fost segmentele cu cele mai mari cresteri

de Vlad Barza

(sursa - 0-100.ro)

Gri si alb au fost de departe culorile preferate in 2011 de catre cumparatorii de masini noi, cele doua reprezentand peste jumatate din vanzarile totale, arata datele APIA. Anul trecut piata masinilor noi a scazut cu circa 8% din cauza declinului in segmentele cele mai populare, B si C, dar vanzarile de SUV-uri au urcat cu 28%, iar cele ale masinilor de clasa E, cu 75%, mai arata datele asociatiei.

Din semestrul doi al lui 2011 APIA a intocmit si statistici legate de culorile alese de cumparatorii de masini noi, iar concluzia este ca cele mai populare au fost gri (28,4% din totalul masinilor noi vandute), alb (25,6%), albastru 14%, negru (12,8%) si rosu (11,6%).

Conform APIA, anul trecut s-au vandut in tara aproape 95.000 de masini, scadere de 7,8% fata de 2010. Segmentul C are cea mai mare parte din piata (48%), clasa B are aproape 23% din piata, iar SUV-urile au o cota mult peste media europeana (16%), datorita vanzarilor de Duster care se simt pe o piata atat de mica. Pe de alta parte, clasa A (masiniute de oras) are o cota de numai trei procente din total, iar vanzarile au scazut anul trecut pe segment.

Interesant este ca pe piata au scazut doar segmentele A, B si C, iar celelalte au urcat. Vanzarile de SUV-uri au urcat cu 28%, cele de masini sport, cu 27%, cele ale clasei D cu 14% si cele ale clasei E, cu 75%. Clasele B si C care aduc volume pietei au scazut cu circa 20%.

Conform APIA s-au vandut aproape 95.000 de masini anul trecut, cele mai vandute modele fiind Logan si Duster de la Dacia (vanzari cumulate de peste 20.000 unitati), iar la partea de modele de import cel mai bine au stat Skoda Octavia, Renault Clio si Volkswagen Golf, niciuna dintre ele netrecand insa de 5.000 de unitati.

O tendinta interesanta in 2011 tine de cresterea cotei de piata a diesel-ului de la 33% din totalul masinilor noi, la 42%. Benzina detine inca peste 58% din vanzarile de masini noi, insa dieselul a crescut mai ales datorita vanzarilor Dacia si Volkswagen.

Trebuie precizat ca datorita modului diferit de raportare, datele APIA indica rezultate mult schimbate fata de datele Politiei legate de inmatriculari. Acestea indica o piata a autoturismelor mai mica (sub 82.000 unitati) diferenta de 10%.

Lasa un comentariu