Acasa Foto In garajul nostru: Volkswagen Tiguan

In garajul nostru: Volkswagen Tiguan

de Adrian Mitrea

Volkswagen Tiguan Facelift (sursa - 0-100.ro)

Volkswagen Tiguan a fost mereu unul dintre SUV-urile calitative si chipese de pe piata, insa chiar si asa, pentru 2011, a primit un facelift destul de consistent. Are noi faruri si stopuri care-l fac un mic Touareg, iar instrumentele de bord sunt si ele noi, in linie cu ceea poti vedea pe Golf VI. Tiguan nu e cel mai potent SUV din categoria lui in off-road, dimpotriva… Si fiindca Tiguan nu e un catarator innascut Volkswagen si-a batut capul sa-l faca bun la altceva.

Concept

Acest facelift, sau restilizare, era de asteptat. E greu de spus daca Tiguan chiar avea nevoie de aceasta cosmetizare. Parerile sunt impartite. Cert e ca au trecut mai bine de patru ani de cand a fost lansat si momentul improspatarii era iminent. Dincolo de aparente, Tiguan a ramas la fel. Adica o masina bine facuta, de calitate, care se simte in largul sau pe sosea si stanjenita in teren accidentat.

Design

Cu noi faruri si lumini de zi cu LED, plus blocurile optice spate comnplet redesenate, Tiguan se inscrie in linia de design Volkswagen actuala, cu puternice influente de la Polo si Touareg.

click aici pentru galeria foto

La interior modificarile sunt nesemnificative, dar se remarca totusi instrumentele de bord preluate de la Golf VI si cele mai recente masini Volkswagen. Tiguan are tot ce e mai bun din lumi diferite: interior de Golf si Golf Plus, modularitate tipica unui Touran sau Sharan si ceva din prestanta unui Touareg.

Tehnologie,confort si dotari

Asadar, Tiguan este o masina polivalenta, destinata tinerilor pragmatici si familiilor. Porbagajul are 470 de litri, fiind printre cele mai mari din segment. Pe langa acestea, pe Tiguan poti sa pui optional sisteme de asistenta pentru sofer la care concurentii sai pot doar sa viseze si pe care nu ni le-am fi imaginat pe Tiguan in 2007, cand a fost lansat.

Este vorba despre sistemul de prevenire a parasirii neintentionate a benzii de circulatie (Lane Assist) si la sistemul de parcare automata (Park Assist).

Volkswagen Tiguan (sursa - 0-100.ro)Primul, Lane Assist, se bazeaza pe o camera video montata in spatele oglinzii centrale si lucreaza impreuna cu maneta de semnalizare. Daca adormi la volan si deci nu semnalizezi intentia de a parasi banda, atunci masina preia controlul volanului si te impiedica sa intri pe contrasens sau in sant. Dar asta doar daca marcajele cu vopsea de pe drum sunt in stare buna si camera le poate citi.

La a treia interventie consecutiva se aude un sunet de averizare si pe ecranul computerului de bord apare un mesaj prin care esti indemnat sa preiei volanul si sa te odihnesti.

Daca exerciti un pic mai multa forta in volan masina te lasa pe tine sa preiei controlul. Deci nu se pune problema unei interventii autoritare a sistemului Lane Assist. Daca doresti, el se poate dezctiva din meniu, foarte usor. Acest sistem este optional si costa 500 euro.

Celelalt, Park Assist, poate face parcari laterale si chiar garari! Apesi butonul dedicat din fata schimbatorului (cu un volan pe el) si masina cauta un loc cu ajutorul senzorilor de parcare. Cand il gaseste iti arata in bord. Apoi iti spune, prin sageti, sa rulezi inainte sau inapoi. Tu trebuie sa controlezi pedalele si schimbatorul de viteze, iar de miscarile volanului se ocupa masina. Acest Park Asist costa 450 euro si functioneaza impresionant de bine. Mai multe marci au in oferta asa ceva, insa la putine este atat de intuitiv si usor de utilizat. Simplitatea Volkswagen face toti banii in acest caz.

Chiar si fara aceste sisteme optionale masina e incantatoare daca esti un tanar pragmatic sau familist, indiferent de varsta. Pe spatarele scaunelor din fata exista masute cu suport de pahare, iar bancheta spate culiseaza in bucati 60:40 inainte si inapoi aproape 15 cm. Deci daca ai nevoie de mai mult loc in portbagaj poti sacrifica un pic din confortul picioarelor pasagerilor din spate. E valabil si invers. Daca doresti confort si mult loc la picioare atunci poti sa dai bancheta la maxim in spate. Un mare plus il merita sistemul de climatizare pentru ca pentru pasagerii din spate are guri de ventilatie si sub scaunele din fata, si in tunelul median.

Ca sofer sau pasager nu prea ai motive sa te plangi. Cotiera centrala e reglabila inainte/inapoi, dar si pe inaltime, iar tunelul median si fetele de usi au spatii pentru pahare si sticle. Cotiera e atat de mare incat poti baga in ea doua sticle de 1,5 litri.

Pe sosea

Pe sosea, Tiguan e o masina foarte placuta si previzibila atata timp cat nu-i fortezi limitele prea mult. Suspensia e relativ moale si confortabila, ceea ce bine, insa la franari mai violente ai senzatia ca pica in nas.

Volkswagen Tiguan (sursa - 0-100.ro)Sistemul de tractiune integrala Haldex nu e super inteligent, dar e suficient de bun cat sa te scoata din zapada cand mergi la schi sau sa te poarte la picnic pe drumuri forestiere. Dar nu trebuie sa exagerezi pentru ca botul prelungit creaza un unghi de atac de doar 18 grade, una dintre cele mai slabe valori din segment. Spre comparatie, Dacia Duster are un unghi de atac de 30 de grade. Deci ai sanse mari sa atingi cu bara din fata obstacolele.

Motorul TDI de 2 litri si 140 de Cai Putere (CP) este decent de performant si economic. In primele trei trepte de viteze Tiguan este foarte vioi, insa la peste 100 km/h simti cum propulsorul se plafoneaza tot mai mult.

Schimbatorul cutiei de viteze cu sase trepte lucreaza nemteste: precis si scurt, dar parca mai putin uns decat la alte modele Volkswagen. E o transmisie reglata in principal pentru economie. Pe 100 de kilometri parcursi in oras si 250 in extraurban am scos un consum mediu de 7,9 litri de motorina/100 km.

Concurenti

Peisajul SUV-urilor compacte s-a imbogatit rapid cu noi reprezentanti si astazi orice marca importanta are un astfel de model in oferta. Printre cei mai noi sositi se numara Dacia Duster si Mitsubishi ASX, insa lista poate continua cu fratele de platforma al lui Tiguan, Skoda Yeti, precum si cu Toyota RAV4, Ford Kuga, Hyundai ix35, Kia Sportage, Renault Koleos, Nissan Qashqai, Honda CR-V. In 2012 vin si Citroen C4 Aircross, Peugeot 4008 (frati cu ASX), si Mazda CX-5. SUV-urile Opel Antara si Chevrolet Captiva pot fi si ele considerate concurente pentru Tiguan, dar sunt un pic mai mari.

Concluzii

La un pret de aproape 31.000 euro cu tot cu TVA pentru varianta testata, denumita Sport & Style, Tiguan se numara printre cele mai scumpe SUV-uri compacte de pe piata, dar este un model reusit. Ergonomia e foarte buna, materialele de calitate si tehnologia de top. Este o masina cu care nu dai gres, insa daca vrei in principal performante pe drumuri neasfaltate atunci e mai bine sa te uiti la altceva.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Volkswagen Tiguan (sursa - 0-100.ro)

2 comentarii

Sebastian 17 octombrie 2018 - 22:07

Ce inseamna butonul off-road? Inseamna ca masina nu este automata? O setezi manual, s-au inseamna altceva?

Reply
Adrian Mitrea 18 octombrie 2018 - 22:41

În modul off road anumite sisteme se comportă diferit. În funcție de configurația mașinii, motorizare, an de producție… acel buton poate bloca în raport 50% cu 50% distribuția cuplului între cele două axe, sistemul ESP este configurat pentru a nu permite alunecarea de pe dealuri, sistemul Hill Descent Control devine activ sau își schimbă sensibilitatea, sistemele ABS și ESP lucrează în așa fel încât să optimizeze tracțiunea și frânarea în condiții de aderență redusă. Cam asta face un buton off road la o mașină de acest gen.

Reply

Lasa un comentariu