Acasa Romania eMag este in discutii cu dealeri auto pentru a vinde prin internet masini second-hand din Germania

eMag este in discutii cu dealeri auto pentru a vinde prin internet masini second-hand din Germania

de Vlad Barza

Iulian Stanciu, directorul general al eMag (sursa - eMag)

Retailerul electro-IT eMag continua discutiile cu diversi dealeri auto pentru a vedea daca este sau cazul sa inceapa sa vanda automobile prin internet, compania luand in considerare si posibilitatea de a vinde masini second-hand aduse din Germania, a spus pentru HotNews.ro, Iulian Stanciu, directorul companiei. Lucrurile vor fi insa facute in etape, astfel incat cumparatorii sa nu-si piarda increderea in firma cunoscuta acum pentru comertul cu electronice. Cu cativa ani in urma  parea deplasat sa vinzi masini prin internet, insa lucrurile s-au schimbat: Dacia are un magazin online in italia, iar Seat are unul in tara.

„Suntem in discutii cu dealeri auto, si de masini noi, dar si de masini second-hand din Germania si chiar vorbeam cu un delaer auto din Germania care spunea ca 45% din comenzi ii vin online. Deci, se poate”, spune Iulian Stanciu. Cei de la eMag au vorbit in august despre posibilitatea acestui business si interesul pentru el pare sa fi crescut.

Directorul general al eMag spune ca este posibil ca retailerul sa vanda prin internet masini second-hand din Germania mai ales li s-ar putea oferi clientilor drept de retur, spre exemplu.

Directorul general al eMag spune insa ca lucrurile trebuie facute pas cu pas, astfel incat clientul sa aiba incredere si sa nu devina confuz. „Sunt doua lucruri, intai este vorba de perceptia clientului ca suntem un magazin online de IT, iar daca adaugam lucruri trebuie sa o facem treptat si oarecum logic. In plus, este vorba si de posibilitatea noastra de a face toate chestiile astea pentru ca trebuie sa facem tot felul de integrari, astfel incat in momentul in care ii promitem ceva clientului sa ii si livram. Daca-l dezamagim l-am pierdut, atat de la vanzarile de masini, cat si de la IT si de la altele”

Stanciu mai spune ca, daca va fi ca eMag sa demareze comertul cu masini, nu vrea sa inceapa cu un program pilot, ci sa aiba de la inceput gama buna si termene bune de livrare.

eMag s-a indreptat spre domeniul auto din prima decada a lui decembrie cand a inceput sa vanda polite de asigurari auto  „Am facut un pas cu vanzarile de asigurari auto care au inceput de vineri (n,r. 9 decembrie) si sunt mult peste orice asteptari. Din prima zi am avut multe sute de polite si asta in conditiile in care asigurarea auto nu este un produs de impuls, nu ti-o faci ca este ieftin, ci pentru ca ai nevoie. Daca in prima zi am avut sute, cred ca vom ajunge la mii pe zi”

eMag estimeaza pentru anul in curs afaceri de 150 milioane euro, fata de 102 milioane euro in 2010.

Acum cativa ani parea deplasat sa vinzi masini prin internet, insa lucrurile s-au schimbat: Dacia a lansat in Italia un magazin online pe post de proiect pilot, urmand sa decida in 6-12 luni daca lumea este suficient de interesata incat vanzarile de masini online sa fie masiv extinse.  Si marca Seat adusa in tara de Porsche Romania a lansat un magazin online prin care scapa de stocuri si promite clientilor reduceri mai mari decat in showroom la anumite modele.

Lasa un comentariu