Acasa BMW Lovitura de teatru: Toyota va utiliza motoare diesel BMW de 1,6 si 2 litri. Companiile vor colabora si pentru baterii litiu-ion

Lovitura de teatru: Toyota va utiliza motoare diesel BMW de 1,6 si 2 litri. Companiile vor colabora si pentru baterii litiu-ion

de Adrian Mitrea

Motor BMW 2 litri diesel (sursa - BMW)

Grupul BMW si Toyota au anuntat ca au semnat un memorandum de intelegere pentru o colaborare pe termenen mediu-lung in a dezvolta tehnologii prietenoase cu mediul, fiind concret vorba despre faptul ca producatorul auto japonez va utiliza in Europa motoare diesel BMW, iar la nivel global companiile vor lucra la dezvoltarea de noi tehnologii pentru baterii litiu-ion.

O noutate importanta care vine la pachet cu acest anunt privind parteneriatul dintre BMW si Toyota este ca BMW va lansa motoare turbo diesel de 1,6 litri – o informatie necomunicata oficial pana acum. Nu se stiu inca specificatiile si momentul lansarii noilor propulsoare.

Intelegerea la nivel global dintre BMW Group si Toyota Motor Corporation (TMC) este in fapt un memorandum de intelegere (MOU) pentru a colabora in dezvoltarea de tehnologii prietenoase cu mediul.

Separat, Toyota Motor Europe (TME) a semnat un acord cu BMW pentru furnizarea de motoare turbo diesel de 1,6 litri si 2 litri. Acest anunt vine la doar o zi dupa ce Honda a anuntat ca va lansa in 2012 un motor turbo diesel de 1,6 litri propriu dezvoltat.

„Toyota este lider in furnizarea de tehnologii prietenoase cu mediul pe segmentul masinilor de volum, iar BMW Group este cea mai inovativa companie producatoare de masini premium. Acum ne unim fortele pentru a dezvolta tehnologii prietenoase cu mediul si pentru a ne extinde pozitia fruntasa in segmentele in care activam”, a declarat seful BMW, Norbert Reithofer, intr-un comunicat de presa.

El a explicat ca aceasta mutare strategica este in acord cu planurile BMW de a creste vanzarile de motoare si sisteme de propulsie.

„Este o mare bucurie si incantare sa intram in aceasta relatie pe termen mediu-lung cu BMW, o companie ce are o cultura proprie si istorie dezvoltate in multii ani de fabricatie in Europa si care face masini distractive in condus. In ideea de a contribui la dezvoltarea industriei auto si societatii, ambele companii vor pune tot ce au mai bun pe masa si vor crea masini si mai bune”, a declarat presedintele Toyota, Akio Toyoda.

BMW este cea mai bine vanduta marca premium din lume, iar Toyota este cel mai mare producator auto auto din lume, in functie de vanzari (date pentru 2010).

Lasa un comentariu