Acasa Geely Un automobil chinezesc marca Geely a obtinut zero stele la testele de impact facute de echivalentul latino – american al EuroNCAP

Un automobil chinezesc marca Geely a obtinut zero stele la testele de impact facute de echivalentul latino – american al EuroNCAP

de Vlad Barza

Cele zece masini testate in America Latina (latinncap.com)

O masina chinezeasca marca Geely a luat zero stele din cinci la testele de impact facute de Latin NCAP, echivalentul EuroNCAP pentru America de Sud si Centrala. Organizatia a testat cele mai vandute modele de pa piata braziliana si a ajuns la concluzia ingrijoratoare ca neavand airbag-uri, sapte din zece nu ar lua mai mult de o stea in cazul unei coliziuni frontale, de vina fiind si structura precara a caroseriei. Cei de la Latin NCAP conchid ca din punct de vedere al standardelor de siguranta, masinile noi vandute in America de Sud sunt cu 20 de ani in urma fata de Europa.

Cei de la Latin NCAP au testat zece dintre cele mai vandute modele auto de pe piata braziliana, iar rezultatele au fost extrem de slabe in versiunile fara airbag-uri. S-a ales acest mod de testare dat fiind ca majoritatea masinilor se vand acolo fara airbag-uri in versiunea de baza. Un model chinez Geely CK a obtinut zero stele la testele de coliziune frontala, iar alte sase masini, printre care Fiat Palio, Chevrolet Corsa si Peugeot 207 au obtinut o stea. O alta serie de masini testate care dispuneau de cel putin doua airbag-uri in standard au obtinut rezultate mult ma bune (intre doua si patru stele).

Cei de la Latin NCAP atrag atentia asupra diferentelor de legislatie fiindca in Europa au airbag-uri si cele mai scumpe modele, in timp ce in America de Sud nu sunt obligatorii, iar rezultatele se vad. Legi care sa oblige instalarea airbag-urilor pe toate masinile sunt menite sa intre in vigoare in 2014 in Brazilia si Argentina.

Latin NCAP spune ca rezultatele sunt dezastruoase nu doar din cauza lipsei airbag-urilor, ci si fiindca masinile au deficiente in structura caroseriei, iar zonele de deformare care sa atenueze efectele negative in caz de impact sunt gandite prost.

In regiunea Americii de Sud legislatia nu a fost atat de severe precum in Europa sau SUA unde o buna parte dintre masini obtin cinci stele, iar trei stele reprezinta o exceptie.

In Brazilia au murit peste 40.000 de oameni in accidente de masina anul trecut, crestere de 25% fata de 2002, iar cei mai multi cumparatori aleg versiuni de baza, fara airbag-uri din cauza ca diferenta de pret este mare fata de cele cu multe dotari.

Lasa un comentariu