Dupa ce incercarea de a face o masina de 2.500 euro cu o companie indiana a esuat, Renault a decis sa reinceapa lucrul la acest proiect cu o echipa condusa de Gerard Detourbet, om care a avut un rol esential in dezvoltarea gamei Logan. Masina care ar trebui sa coste de trei ori mai putin decat un Logan nu va avea prea multe in comun cu platforma pe care sunt construite modelele Dacia, noteaza cotidianul francez La Tribune. UPDATE: Renault a confirmat faptul ca Detourbet va conduce un comitet menit sa dezvolte o masina mai mica decat cele existente acum in gama Renault-Nissan, insa a spus ca NU este vorba de o masina ultra low-cost.
La Tribune scrie, citand surse apropiate proiectului, ca seful gamei Entry la Renault, Gerard Detourbet, va prelua la 1 ianuarie 2012 sefia unei echipe Renault – Nissan insarcinata cu dezvoltarea unei paltforme din care sa derive un vehicul ultra low-cost cu motor foarte economic. Ideea nu este noua la marca franceza care in 2009 semnase un acord cu compania indiana Bajaj pentru dezvoltarea unei masini de 2.500 euro. In vara lui 2011 Bajaj se retragea din proiect, iar ideea parea sa ramana in aer.
Programul la care noua echipa va lucra e destinat tarilor emergente unde pretul este esential pentru client, iar seful aliantei Renault – Nissan declara in repetate randuri ca ideea unei masini super-ieftine merita explorata.
Publicatia franceza noteaza ca daca aceasta masina neobisnuit de ieftina va fi sa ajunga in piata, cu siguranta nu va fi utilizata platforma Dacia care nu se preteaza la un vehicul atat de mic. Ca idee, Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume, are cam 3 metri lungime, cu un metru mai putin decat Sandero si cu peste 50 cm mai putin decat Twingo, astfel ca nevoia unei paltforme cu totul diferita este cat se poate de clara.
Si sefii Renault se indoiau de posibilitatea lansarii unei Dacii mai mici decat Sandero, fiindca e greu sa reduci pretul suficient de mult „Mai mic putem face, insa mai ieftin e mai greu”, spunea in martie 2010 Patrick Pelata, cel care atunci era al doilea om ca importanta in Renault.
Un alt aspect ce trebuie luat in seama tine de nevoia ca masina sa fie fiabila, fiindca Tata Nano are mari probleme din cauza incendiilor izbucnite din senin, iar vanzarile sunt la pamant, dovada ca este greu sa faci o masina extrem de ieftina, dar si sigura.
Renault a fost intens criticata in ultimul timp in Franta pentru ca vanzarile gamei Entry (Logan, Sandero, Duster) capata o pondere tot mai mare din vanzarile totale ale grupului, in detrimentul modelelor mai scumpe. Vanzarile gamei Entry au depasit 700.000 unitati anul trecut si vor trece de un milion de unitati in 2013 cand uzina din Maroc care va produce Lodgy si alte modele Dacia va ajunge sa aiba o capacitate importanta de productie.
UPDATE: Renault a confirmat in cursul zilei de miercuri, 23 noiembrie, numai o parte dintre cele scrise de La Tribune, spunand ca intr-adevar, Detourbet va conduce un comitet care va dezvolta masini de dimensiuni mici, insa in niciun caz vehicule ultra low-cost. Vor fi masini destinate pietei indiene, vor avea dimensiuni si preturi sub modelul Renault Pulse, insa nu vor ajunge sa fie atat de ieftine cum scrie La Tribune.