Autoritatea pentru siguranta traficului din SUA (NHTSA) a declansat o investigatie privind bateriile litiu-ion care echipeaza masinile electrice dupa ce un automobil Chevrolet Volt a luat foc in parcare la trei saptamani dupa ce a fost subiectul unui test de impact lateral, scrie Automotive News. NHTSA a pus o serie de intrebari companiilor auto care vand sau intentioneaza sa comercializeze autovehicule cu astfel de acumulatori. Voci din partea producatorilor spun ca riscul de incendiu nu este mai mare decat in cazul unei masini pe benzina si ca in cazul masinilor avariate trebuie respectate anumite proceduri specifice, asa cum diverse actiuni speciale trebuie intreprinse si in cazul autovehiculelor propulsate utilizand carburanti fosili.
Autoturismul avariat Chevrolet Volt in cauza era parcat la centrul de teste din Wisconsin al NHTSA. Focul a fost destul de serios intrucat a distrus si masinile din jur, potrivit declaratiilor unor oficiali NHTSA care au dorit sa-si pastreze anonimatul, in contextul in care investigatia nu este publica.
click aici pentru galeria foto cu Chevrolet Volt
Dupa ce un autoturism avariat a luat foc in iunie, General Motors si NHTSA au tamponat un alt autoturism Chevrolet Volt, insa nu a mai rezultat niciun incendiu. GM spune ca un incendiu poate aparea in cazul in care nu sunt respectate procedurile privind ridicarea masinii de la locul accidentului.
Bateriile litiu-ion pot lua foc daca una sau mai multe celule care stocheaza electricitate sunt strapunse de otel sau alte metale feroase. In urma unei reactii chimice temperatura din baterii creste si astfel poate rezulta un incendiu. Daca strapungerea este mica, incendiul poate aparea dupa cateva zile sau saptamani.
Bateriile litiu-ion de pe modelul Volt sunt fabricate de LG Chem, cel mai mare producator de acumulatori din Coreea de Sud. Autoritatile americane sunt ingrijorate de siguranta echipelor de interventie sau a operatorilor care transporta masinile electrice accidentate.
Greg Martin, reprezentant GM, spune ca Volt nu reprezinta un pericol mai mare decat o masina conventionala, compania avand peste 300.000 de ore de teste cu aceste masini. Potrivit oficialului GM, pentru o masina electrica avariata trebuie respectate anumite proceduri, asa cum si pentru o masina diesel sau pe benzina exista operatiuni specifice post accident.
Administratia Federala a Aviatiei a avertizat companiile aeriene in luna octombrie 2010 ca bateriile liti-ion utilizate in telefoanele mobile, camere digitale si alte dispozitive sunt foarte inflamabile si capabile sa se aprinda, iar sistemele de stingere a incendiilor nu sunt eficiente atunci cand se intampla. Un avion cargo care transporta mii de baterii litiu-in s-a prabusit in Dubai si cei doi piloti au murit dupa ce incarcatura a luat foc.
0-100.ro a publicat un scurt test drive cu Chevrolet Volt. Poti revedea articolul complet aici sau doar varianta video (mai scurta) mai jos.