Acasa Nissan Nissan forteaza intrarea masinilor electrice pe piata si instaleaza 400 de statii de incarcarcare rapida in Europa

Nissan forteaza intrarea masinilor electrice pe piata si instaleaza 400 de statii de incarcarcare rapida in Europa

de Radu Preda

Statie incarcare rapida (sursa - Nissan)

Nissan forteaza intrarea masinilor electrice pe piata europeana si suporta cheltuielile pentru instalarea a 400 de statii de reincarcare rapida in mai multe tari din Europa. Timp de un an proprietarii de Nissan Leaf vor putea alimenta gratuit de la cele 400 de puncte, a anuntat producatorul auto japonez.

Aceste statii noi vor mari retelele existente pentru a le oferi clientilor de masini electrice posibilitati mai variate in ceea ce priveste reincarcarea. Tinta japonezilor este sa aiba in Europa o retea de statii de incarcare rapida formata din cateva mii de unitati pana la finalul lui 2012 si zeci de mii pana in 2015.

Nissan spera ca prin acest demers va castiga clienti pentru modelul electric Leaf, ale carui baterii litiu-ion se pot incarca de la 0% la 80% in 30 de minute.

In Marea Britanie Nissan a facut o oferta de a amplasa 65 de statii de incarcare pe autostrazi. Compania a discutat deja cu trei lanturi de benzinarii, care au 100 de statii in toata tara. Statiile de incarcare rapida vor mai fi amplasate in centrele unor orase, dar si pe aeroporturi.

Masina electrica este principalul pariu al industriei auto din secolul XXI, iar o mare parte dintre eforturi se contrenteaza pentru a produce schimbarea in mintea oamenilor si a-i face sa comute de la masina conventionala la cea electrica.

Desi guvernele europene acorda subventii de pana la 20.000 euro cumparatorilor de masini electrice, vanzarile au fost totusi slabe in primul semestru din 2011, totalizand 5.200 de unitati in cele 15 tari incluse intr-un studiu al companiei de cercetare JATO.

Anul acesta pe plan mondial se vor vinde doar cateva zeci de mii de masini electrice, numar mic in raport cu intreaga industrie auto, insa prin parcurgerea mai multor pasi se poate ajunge la un numar de sapte milioane in 2020, a spus la Bucuresti Patrick Blain, presedintele Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA).

Piedici importante in dezvoltarea pietei pentru masini electrice tin de produsul in sine. Consumatorii ar vrea autonomie mai mare si timpi de reincarcare mai redusi, potrivit unui studiu Deloitte.

Lasa un comentariu