Ford a inceput sa preia comenzi pentru modelul Focus Electric si a anuntat pretul de pornire al masinii. Costa 39.200 dolari in SUA, cu 4.000 dolari mai mult decat principalul sau rival, Nissan Leaf, si este chiar cu 55 de dolari mai scump decat Chevrolet Volt, masina electrica ce are sub capota si un extensor de autonomie pe benzina. Fata de un Focus cu motorizare conventionala pretul versiunii electrice este mai mult decat dublu (+22.000 dolari).
Nissan Leaf costa 35.200 dolari in SUA, iar Chevrolet Volt 39.145 dolari. Cel mai accesibil dintre toate, dar si mai mic si mai putin performant, este Mitsubishi i-MiEV, ce costa 29.125 dolari. In SUA, clientii pot primi stimulente federale de pana la 7.500 dolari pentru ca achizioneaza un automobil electric, scazand astfel pretul de achizitie efectiv al automobilului electric.
click aici pentru galeria foto
In Europa Ford Focus Electric va ajunge pana in 2013. Masina dispune de un motor de 92 kW/125 Cai Putere (CP), cuplat la o transmisie cu o singura treapta de viteza, la fel ca si Leaf, insa Focus poate fi reincarcat complet 3-4 ore la o priza conventionala de 220-240 V – timp redus la jumatate fata de modelul Nissan. Leaf este si mai putin puternic, avand un propulsor de 109 CP.
Interesant este ca Ford nu a anuntat inca autonomia masinii si viteza maxima. Cel mai probabil masina va putea parcurge „cu un plin” pana la 160 de kilometri, putand atinge viteze de pana la 140 km/h, la fel ca si Nissan Leaf.
Focus Electric are incorporat un pachet de baterii furnizat de LG Chem. Printr-o aplicatie special dezvoltata pentru telefoanele mobile de ultima generatie, denumita MyFord Mobile, utilizatorul masinii va putea monitoriza nivelul de incarcare a bateriei masinii. Aplicatia permite descarcarea unor date de pe masina, cum ar fi consumul de energie, pentru analiza, precum si emiterea de alerte cand automobilul trebuie conectat la priza sau cand incarcarea bateriei s-a incheiat.