Acasa Industrie Delphi creste cu peste 10% numarul angajatilor la fabrica ce produce sisteme pentru motoare diesel langa Iasi

Delphi creste cu peste 10% numarul angajatilor la fabrica ce produce sisteme pentru motoare diesel langa Iasi

de Vlad Barza

John Hutson, seful Delphi Iasi (sursa - Delphi)

Producatorul american de componente auto Delphi majoreaza cu peste 10% numarul de angajati de la fabrica ce produce langa Iasi piese pentru motoare diesel, astfel ca se va ajunge la 2.000, a spus intr-un interviu pentru 0-100.ro, John Hutson, seful uzinei. Duminica va avea loc la aceasta uzina un eveniment ce marcheaza finalizarea lucrarilor, dar investitiile vor continua si in urmatorii ani, in functie de cererea din piata. La evenimentul de la Iasi va participa si premierul Emil Boc.

Delphi a investit 140 milioane euro la fabrica de la Miroslava (judetul  Iasi) care produce pompe de inalta presiune si injectoare pentru motoare diesel common-rail, Sunt realizate mai multe etape: asamblare, testare finsare si integrarea componentelelor in intreg ansamblul, urmand sa se aduage pe viitor diverse capacitati pentru o mai buna integrare a activitatilor.

„S-au investit 140 milioane euro pana acum la Iasi, acum sunt 1.800 de angajati, Inca avem planuri de crestere spre 2.000, ma astept sa atingem cel putin acest nivel, dar depinde de cererea din piata”, spune John Hutson care nu a putut da nume de producatori auto care primesc componente de la Iasi, informatile fiind confidentiale,  insa a precizat din ce tari sunt acestia.

„Avem doi clienti in Franta, unul in Germania, trei clienti in Coreea de Sud, altul in China si livram si catre uzine de motoare in Turcia si Suedia”, spune seful fabricii din Moldova care adauga ca nu livreaza piese in Romania, insa o serie de componente realizate la Iasi si trimise la clienti din afara, ajung pe vehicule Dacia asamblate in Romania.

Majoritatea furnizorilor de componente auto din tara sunt grupati fie langa uzina Dacia, fie in zona Sibiu – Brasov, fie in Banat, dar Delphi a ales Moldova, o zona fara traditie in industria auto. Hutson explica faptul ca alegerea a fost deliberata si extrem de buna fiindca Delphi avea nevoie de angajati extrem de bine calificati. „Nu avem un business bazat pe multa munca manuala, ci unul de mecanica de inalta precizie, lucram la nivel de microni, un fir de par uman are 125 microni grosime si noi lucram la o precizie de sub zece microni, asa ca ne trebuie forta de munca foarte bine calificata”, explica seful fabricii din Moldova.

Cat de greu e pentru Delphi faptul ca nu avem autostrazi iar drumurile nu-s grozave? Hutson spune ca orice companie care decide sa investeasca aici se documenteaza si este normal sa stie la ce sa se astepte pe partea de infrasctructura. Delphi duce piesele  in mare parte cu camioanele din Iasi catre Europa, dar o parte sunt duse cu avionul sau pe mare.

Compania anuntase inca din vara lui 2007 ca face o fabrica in Moldova, iar in al treilea trimestru din 2009 incepea productia. Duminica, Delphi Iasi gazduieste un eveniment de presa legat de finalizarea lucrarilor la uzina, eveniment la care este invitat si premierul Emil Boc. Astfel de evenimente de presa sunt organizate chiar si la multe luni dupa intamplarea faptului celebrat, asa cum dovedeste spre exemplu si inaugurarea fabricii Yazaki Craiova, la circa sapte luni de la inceperea productiei. Si la acel eveniment a fost prezent premierul.

Delphi este prezenta in Romania din 1997, avand fabrici la Sannicolau Mare, Moldova Noua si Ineu, unitati ce produc sisteme de distributie electrice/electronice, iar fabrica din Iasi produce sisteme pentru motoare diesel. In total sunt circa 13.000 de angajati, iar cifra de afaceri a trecut de 300 milioane euro in 2010.

In aprilie compania a deschis cea de-a patra sa fabrica din tara, in sud, la Moldova Noua, pana la final de an urmand a lucra acolo 1.000 de angajati.

Lasa un comentariu