La un an de la semnarea acordului de intelegere privind crearea unei companii mixte care sa dezvolte si sa produca sisteme de propulsie hibride, BMW si PSA Peugeot Citroen au anuntat ca societatea este acum operationala si ca cele doua companii investesc in ea 100 milioane euro. Noua firma este, totodata, si o platforma deschisa pentru furnizori. Cercetarea si Dezvoltarea (R&D) a demarat deja in Munchen, Germania, iar productia va incepe la Mulhouse, Franta, in 2015.
Firma nou creata se numeste BMW Peugeot Citroen Electrification (BPCE), iar cei doi mari producatori auto detin fiecare cate 50% din ea. Noua companie este responsabila pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie hibride. Concret, este vorba de componente pentru masini hibride, baterii, generatoare, electronica, incarcatoare si software.
„In primul rand, si cel mai important, aceasta initativa a BMW Group si PSA Peugeot Citroen are ca scop dezvoltarea de componente standard pentru electrificarea masinilor. Scopul este de a crea o platforma europeana deschisa in ceea ce priveste aceste tehnologii, care va ajuta industria auto europeana sa se organizeze in domeniul hibridizarii. Asadar, compania mixta va integra si furnizori, care se vor ocupa de dezvoltare si care isi vor putea vinde produsele si altor companii in afara de cei doi actionari”, anuntau BMW si PSA in februarie 2011.
Prin BMW Peugeot Citroen Electrification ambele grupuri auto fondatoare vor putea reduce costurile de achizitie pentru diverse componente, date fiind cantitatile mai mari de componente si servicii care vor fi astfel cumparate. In plus, ideea BMW si PSA pare sa duca, din 2015 incolo, la masini hibride mai ieftine in intreaga industrie auto europeana.
Intentia de a colabora mai strans in materie de sisteme de propulsie hibride a fost anuntata de cele doua grupuri auto in octombrie 2010.
BMW si PSA sunt vechi parteneri. Cele doua companii au scos pe piata in 2006 primul lor produs dezvoltat in comun – un propulsor pe benzina de 1,6 litri, cu injectie directa. Acesta echipeaza gama de modele MINI si unele modele ale marcilor Citroen si Peugeot si are mai multe versiuni de putere.
In februarie 2010 BMW si PSA au anuntat ca vor dezvolta impreuna o noua generatie a motorului de 1,6 litri lansat initial in 2006. Noul propulsor, care va avea tot patru cilindri, va corespunde normelor Euro 6.