Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche si Volkswagen s-au inteles si au cazut de acord pentru a utiliza un singur tip de port pentru reincarcarea rapida a bateriilor automobilelor electrice. In consecinta, va exista un singur tip de conector pe toate masinile electrice produse de aceste companii si modul in care automobilul va comunica cu statia de incarcare rapida va fi identic.
Pentru reincarcare la domiciliu cele sapte companii au ales protocolul de comunicare HomePlug GreenPHY care va permite automobilelor electrice sa faca parte dintr-o retea inteligenta de electricitate (sa se incarce doar noaptea, de exemplu, cand solicitarile din retea sunt mai mici si costurile mai reduse; sa livreze energie in retea, din baterie, daca este nevoie).
Cei sapte mari jucatori din piata auto spun ca sustinerea si utilizarea de catre toata lumea a unui/unor protocoale de incarcare standardizate va avea beneficii asupra dezvoltarii infrastructurii de reincarcare, iar in final va avea de castigat utilizatorul.
Din marea intelegere lipsesc insa actori importanti precum Toyota, Renault-Nissan si PSA Peugeot Citroen.